تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۳۷۴۱۵
اعتبار سنجی، مهمترین گام پس از کشف مساله:

۶ تفاوت اعتبارسنجی ایده‌ها در استارت آپ ها و سازمان‌های بزرگ

می متالز - برای سوالاتی مثل «آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟» یا «آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟» باید پاسخ مناسب داشته باشید.
۶ تفاوت اعتبارسنجی ایده‌ها در  استارت آپ ها و سازمان‌های بزرگ

به گزارش می متالز، برای سوالاتی مثل «آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟» یا «آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟» باید پاسخ مناسب داشته باشید.

میان نیازهای استارت آپ ها و سازمان ها و شرکت های بزرگ در انجام آزمایش های اعتبارسنجی، تفاوت های گوناگونی وجود دارد.

پس از کشف یک مساله جذاب و واقعی، یکی از مهمترین گام های یک اقدام نوآورانه چه استارت آپ باشد و چه یک شرکت بزرگ، اعتبارسنجی ایده ای است که برای حل آن مساله مطرح شده است. پاسخ به سوالاتی مثل اینکه آیا این ایده، راه حل مناسبی است؟ آیا مساله را آنطور که مشتری می خواهد حل می کند؟ چه ارزشی برای مشتری ایجاد می کند و …

اما میان نیازهای استارت آپ ها و سازمان ها و شرکت های بزرگ در انجام آزمایش های اعتبارسنجی، تفاوت های گوناگونی وجود دارد.

در ادامه 6 مورد از این تفاوت ها را بررسی می کنیم:

  1. استارت آپ ها، تا حد امکان باید زمان و هزینه ای را که برای ساختن محصولشان صرف می شود، کاهش دهند.اما شرکت های بزرگ، زمان لازم را برای حل مشکلات و موضوعاتی که روی درآمد آن ها تاثیر می گذارد کوتاه می کنند. در نتیجه ی این تفاوت نگرش،‌ در سازمان ها آزمایش های اعتبارسنجی روی بهینه سازی ویژگی ها و امکانات محصولات موجود تمرکز می کند تا ساختن محصولات جدید.
  2. استارت آپ ها روی توسعه مشتریان تمرکز دارند اما سازمان ها روی رضایت مشتریان تمرکز می کنند. بنابراین در سازمان ها بهینه سازی برای مشتریان فعلی اولویت بیشتری دارد تا جذب مشتری جدید.
  3. استارت آپ ها داده های زیادی ندارند در نتیجه اغلب تصمیم گیری ها بر اساس داده های کیفی گرفته می شود. اما در سازمان های بزرگ منابع بزرگی از داده وجود دارد که باید از آنها برای یافتن مهمترین مشکلاتی که باید رفع شود استفاده شود. بنابراین در سازمان ها، مسئله ها می توانند بر اساس داده ها اولویت بندی شوند.
  4. استارت آپ ها در ابتدای راه ساخت برند هستند در نتیجه اشکالی ندارد اگر سریع عمل کنند و خیلی از قواعد اعتبار برند را زیر پا بگذارند. اما در سازمان ها،‌ اعتبار و شهرت جزو دارایی های مهم به حساب می آید و مشتریان به کیفیت اعتماد پیدا کرده اند. در نتیجه در سازمان ها، MVPها باید از سطح بالاتری از کیفیت برخوردار باشند.
  5. در استارت آپ ها، همه اعضای تیم درگیر کار هستند و تصمیم گیری ها با اجماع همه انجام می شود اما در سازمان ها و شرکت های بزرگ این لایه های مدیریتی بالای سازمان هستند که تصمیم نهایی را می گیرند بنابراین باید آنان را برای انجام آزمایشات اعتبارسنجی متقاعد کرد.
  6. استارت آپ ها یک تیم کوچک با یک هدف مشترک هستند اما سازمان ها بخش های مختلفی دارند و هر یک از آن ها ممکن است اهداف متفاوتی را دنبال کند. برای اینکه نوآوری در یک سازمان به نتیجه برسد باید اهداف واحدهای مختلف با اهداف اصلی سازمان همسو باشند.
عناوین برگزیده