به گزارش می متالز، محمد شیرازی، قائم مقام معاونت مهندسی شرکت پارسخودرو گفت: در راهاندازی این خط همه جیک، فیکسچرها، گانهای جوشکاری و دیگر متعلقات موجود در گروه سایپا طراحی، تولید یا بازسازی شدهاند که کاهش ارزبری قابل ملاحظهای به همراه داشت. او همچنین ضمن اشاره به تلاشهای صورتگرفته برای راه اندازی این خط جدید بدنه در سایت شمالی پارسخودرو گفت: از بهمن سال ۹۸ با ورود ماشینآلات به سایت شمالی آمادهسازی زیرساختهای تولید بدنه خانواده X۲۰۰ آغاز شد و با وجود اینکه شیوع ویروس کرونا کارها را کمی کند کرده بود، اما با این حال در تمام طول نوروز فعالیتها ادامه یافت و در نهایت در ابتدای خرداد ۹۹ توانستیم بدنههای تولید آزمایشی را در خط راهاندازی کنیم.
قائم مقام معاونت مهندسی شرکت پارسخودرو تصریح کرد: این خط از ابتدا نیز طوری طراحی شد که امکان افزایش ظرفیت تولید در آن در یک بازه کوتاه زمانی میسر شود و در حال حاضر نیز بدنه خودروهای کوییک و ساینا در آن تولید میشوند. او در پایان گفت: خوشبختانه با تلاش شبانهروزی توانستیم در روزهای گذشته از رکورد تولید ۴۶۲ بدنه کوییک آن هم فقط در سایت شمالی شرکت پارسخودرو عبور کنیم.