تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۳۷۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با معرفی ۲۵۰ متخلف به قوه قضائیه اعلام شد:

علت گرانی بی سابقه دلار از زبان همتی/ اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید

می متالز - رئیس‌ کل بانک مرکزی با معرفی۲۵۰ بدهکار ارزی به قوه قضائیه، علت گرانی بی سابقه دلار را اعلام کرد و از اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید خبر داد.
علت گرانی بی سابقه دلار از زبان همتی/ اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در واکنش به گرانی بی سابقه دلار که از مرز 32 هزار تومان هم گذشت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: دلیل افزایش نرخ ارز ، کاهش درآمدهای ارزی بوده و ربطی به صدور بخشنامه های متعدد ارزی ندارد.

وی ادامه داد: قصدی برای فشار به صادرکنندگان در انجام تعهدات ارزی در شرایط کنونی اقتصاد نیست اما اسامی۲۵۰ صادرکننده که حتی یک دلار از ۷ میلیارد دلار را بازنگرده اند به قوه قضائیه اعلام شد. طبق گزارش وزارت اطلاعات، ۷۰ نفر از این صادرکنندگان کارتن خواب و برخی با استفاده از کارت های یکبار مصرف با نام این افراد صادرات انجام داده اند !

وی افزود: طی چند روز گذشته بطور متوسط 150 میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده و شرایط اوج تحریم را گذرانده ایم. بخشنامه‌های بانک مرکزی براساس تحریم‌های جدید ترامپ اصلاح می‌‌شود و این شرایط به دلیل قرار گرفتن در اوضاع جنگ اقتصادی است. لذا بانک مرکزی نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و بخشنامه‌ها را اصلاح نکند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده