تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۳۷۷۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول ریاست جمهوری:

قول دولت برای تامین کالاهای اساسی در هر شرایطی

می متالز - معاون اول رئیس‌جمهوری از تامین کالاهای اساسی مردم در هر شرایط خبر داد و تاکید کرد: از سوی دولت به مردم اطمینان می‌دهم، لحظه‌ای تردید نداشته باشند که امنیت غذایی و تأمین کالاهای اساسی و اصلی مورد نیاز مردم در هر شرایطی تأمین خواهد شد.
قول دولت برای تامین کالاهای اساسی در هر شرایطی

قول دولت برای تامین کالاهای اساسی در هر شرایطی

به گزارش می متالز، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از تلاش‌ها و توانمندی‌های زنان روستایی و عشایر که در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: تقریباً همه مردم، مسوولین و صاحب‌نظران در خصوص اینکه شرایط امروز کشور شرایطی پیچیده است، اتفاق‌نظر دارند. گاهی ممکن است در اصل موضوعات اختلاف‌نظر وجود داشته باشد که در نتیجه این اختلاف‌نظر، نمی‌توانیم در راهکارها به وحدت و نظر واحد دست پیدا کنیم؛ اما خوشبختانه امروز همه به این باور رسیده‌اند که شرایط کشور شرایطی خطیر و دشوار است.

وی افزود: یکی از دلایل این شرایط خطیر ناشی از محدودیت‌های سیاسی بین‌المللی و منطقه‌ای است. برخی کشورهای منطقه که می‌توانستند دوست ما باشند تلاش می‌کنند با برخی تحریکات از فرصت استفاده کرده و در مقابل ملت ایران سنگ‌اندازی کنند. تحریم‌های آمریکا نیز شرایط خاصی را برای کشور ایجاد کرده است که البته تا زمانی که این تحریم‌ها به‌طور کامل برطرف نشود حتی برای مردم کشور خودمان نیز نمی‌توانیم همه مسائل مرتبط با تحریم را بازگو کنیم چرا که ممکن است گوش‌های نامحرم از بیان برخی مشکلات احساس رضایت کنند و فشارها را افزایش دهند.

حمایت از صندوق‌های اعتبار خرد روستایی

معاون اول رئیس‌جمهور از وزارت جهاد کشاورزی خواست سایت‌ها و برنامه‌های عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری را تکمیل کنند چرا که اگر بتوانند این برنامه را توسعه دهند اقدامی ماندگار برای روستاییان و عشایر خواهد بود.

جهانگیری همچنین با تأکید بر حمایت از صندوق‌های اعتبار خرد روستایی گفت: اگر لازم باشد می‌توان بخشی از اعتبارات اشتغال‌زایی روستایی را به این صندوق‌ها اختصاص داد تا بیش از گذشته از برنامه‌های روستاییان و عشایر حمایت شود.

وی با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر ریزش شغل در ایام کرونا که در بین زنان بیشتر از مردان بوده است از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خواست بر این موضوع تمرکز کنند و افزود: البته بخشی از دلایل ریزش شغل در میان زنان این است که شرایط کرونایی باعث شده تعدادی از زنان ناچار به ماندن در خانه و رسیدگی به تحصیل فرزندان خود باشند.

۱۰ میلیون زن روستایی و عشایری

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زنان روستایی و عشایری در کشور ۱۰ میلیون نفر است گفت: از این تعداد بیش از شش میلیون نفر در سن جوانی و اشتغال هستند که ظرفیت بسیار بزرگی برای کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور محسوب می‌شوند.

در این مراسم معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص زنان روستایی و عشایر پرداخت و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از زنان و فراهم کردن بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی آنها تأکید کرد.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از بازار مجازی فروش محصولات زنان روستایی و عشایری رونمایی شد و جهانگیری از نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایر نیز بازدید کرد.

عناوین برگزیده