تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۳۷۹۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش چشمگیر آلاینده‌ها با تجهیز کارخانه‌های سیمان به فیلتراسیون

می متالز - مدیر کل حفاظت محیط زیست گفت: کارخانه سیمان تهران هم اکنون با تجهیز فیلتراسیون شاهد کاهش چشمگیر آلاینده‌های ناپاک است.
کاهش چشمگیر آلاینده‌ها با تجهیز کارخانه‌های سیمان به فیلتراسیون

به گزارش می متالز، محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا در حوزه محیط زیست دارای برنامه ریزی‌های مختلفی هستند گفت: کشور ما نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و با همت مهندسان پر توان همسو با کشورهای پیشرفته توانست صاحب یک سبک در حوزه تولید سیمان پاک شود.

او تصریح کرد: برخی از مدیران صنعتی به حوزه محیط زیست بی توجه هستند و برخی از مدیران محیط زیست هم به حوزه صنعت بی‌توجه هستند و با انجام رفتارهای عجیب و قریب باعث شده‌اند که نتوانیم به نمره قابل قبولی در این حوزه دست یابیم‌.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران توضیح داد: فرصت بزرگی ایجاد شده تا هم اکنون با حضور و همت مهندسان ایرانی مجدداً خط تولید کارخانه سیمان تهران را راه اندازی کنیم تا ظرفیت تولید سیمان را در تهران افزایش دهیم.

محمودی بیان کرد: مسئله محیط زیست و آلودگی در شمال تهران هیچ زمانی مطرح نبوده و در مرکز شهر تهران هم مسائل محیط زیستی به شهرداری تهران مربوط می‌شد اما همواره مشکلات زیست محیطی در جنوب تهران مطرح است که ما سعی داریم با همت مدیران و دستگاه‌های مختلف این مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران تاکید کرد: تمام مشکلات محیط زیست تهران در جنوب تهران رخ می‌دهد اما هم اکنون با همت تمامی دستگاه‌ها این مشکلات را رفع خواهیم کرد.

محمودی اظهار کرد: مشکلات در این زمینه از جمله سیمان تهران در حال رفع شدن است و تاکنون پالایشگاه‌ها و آنالیزها توسط محیط زیست در حال انجام است.

او اضافه کرد: در کارخانه‌ سیمان تهران با همکاری مدیران محیط زیست سیستم الکترو فیلتر را مجهز کرده‌ایم و میزان غبار خارج شده را به ۲۰ رسانده‌ایم.

محمودی توضیح داد: کارخانه سیمان تهران از کارخانه‌های قدیمی تهران بوده که دوره‌ای به دلیل کم بودن جمعیت در این منطقه ساخته شد اما هم اکنون با رشد جمعیت این کارخانه در مرکز محل مسکونی قرار گرفته و باعث ایجاد اشتغال در این منطقه شده است.

او تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از کارخانه‎ها و سرمایه گذاری‌ها در جنوب تهران انجام می‌شود که ما هم سعی داریم با همت تمامی بخش‌ها و مدیریت صحیح از این فرصت در این مناطق استفاده کنیم.

محمودی اضافه کرد: در یک سال گذشته تعامل کارخانه سیمان تهران با محیط زیست بسیار خوب بوده و محیط زیست هم همواره از این کارخانه حمایت می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران تاکید کرد: پالایش‌های آنلاین در حوزه آلاینده‌ها توسط محیط زیست انجام می‌شود و طبق بررسی‌های صورت گرفته، هم اکنون آلاینده‌های این کارخانه پاک بوده و حتی بالاتر از استانداردهای تعیین شده است.

گفتنی است، راه اندازی مجدد بزرگترین خط تولیدی شرکت سیمان تهران با افزایش تولید ۲۵۰۰ تن در روز مجددا شروع به کار کرد و هم اکنون بومی سازی دانش و تکنولوژی و صرفه جویی قابل توجه ارزی و حفظ اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر غیر مستقیم از جمله مزایایی مجدد تولید این خط است.

عناوین برگزیده