تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۳۸۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحقیق و تفحص از بورس کلید خورد / مجلس به دنبال اصلاح ابزارهای نظارتی در بورس

می متالز - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده است.
تحقیق و تفحص از بورس کلید خورد / مجلس به دنبال اصلاح ابزارهای نظارتی در بورس

به گزارش می متالز، علی‌اصغر عنابستانی درباره تخلف برخی از شرکت‌ها در معرفی بازارگردان اظهار کرد: یکی از ایراداتی که به ساختار نظارتی مجلس وارد است کند بودن ابزار‌های نظارتی آن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای مجلس به عنوان نمایندگان مردم تکالیف و وظایف بسیاری دارند که توسط ساختار اجرایی انجام نمی‌شود برخی‌ها اعلام می‌شود که صورت نمی‌گیرد و برخی نیز اصلا اعلام نمی‌شود و دستگاه‌های اجرایی با سنگ اندازی قانون را اجرا نمی‌کنند.

وی گفت: ابزار‌های نظارتی مجلس یا صفر است یا ۱۰۰، به عنوان مثال اگر بورس تکلیف قانونی خود را انجام نمی‌دهد فقط می‌توانیم وزیر اقتصاد را استیضاح یا برکنار کنیم، اما رفتار بورس اصلاح نمی‌شود.

عنابستانی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ابزار‌های نظارتی مجلس را اصلاح کنیم تا بتوانیم افراد یا دستگاه‌هایی که قانون را اجرا نمی‌کنند بتوانیم برخورد کنیم، دلیلی ندارد که فرد یا دستگاهی اراده ملت را که در قالب قانون درآمده به دلایل مختلف اجرا نکند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط بازار سرمایه بیان کرد: طرح تحقیق و تفحص از بورس توسط جمعی از نمایندگان آماده و در سامانه قانونگذاری مجلس قرار داده شده و بنده نیز آن را امضا کردم.

عناوین برگزیده