تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۱۳۸۷۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
بررسی واردات کشورهای حاشیه خلیج فارس:

کاهش قیمت واردات فولاد تخت حوزه خلیج فارس

می متالز - قیمت واردات فولاد تخت حوزه خلیج فارس در امارات متحده عربی و عربستان سعودی در هفته گذشته با توجه به تقاضای محدود کاهش یافته است.
کاهش قیمت واردات فولاد تخت حوزه خلیج فارس

فولاد تخت حوزه خلیج فارس، امارات متحده عربی

قیمت های پیشنهادی ورق گرم از تامین کنندگان در هند با قیمت ۵۲۵-۵۳۵ دلار به ازای هر تن بوده است و فعالان بازار قیمت مناسب ورق گرم هند را حدود ۵۲۰-۵۲۵ دلار به ازای هر تن اعلام کردند، هرچند معاملات قابل توجهی شنیده نشده است. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گرم وارداتی امارات متحده عربی ۵۲۰-۵۲۵ دلار در هر تن بود، در حالی که در ۱۳ اکتبر ۵۲۵-۵۳۰ دلار در هر تن بوده است.

تامین کنندگان در چین همچنان به ارائه ورق گالوانیزه ۱ میلی متری با پوشش ۲۷۵ گرمی روی در متر مربع روی با قیمت ۶۸۰-۶۹۰ دلار به ازای هر تن ادامه می دهند، در حالی که ورق گالوانیزه هند با قیمت ۷۸۰-۸۰۰ دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی پیشنهاد می شود.

خریداران گفتند ۶۷۰-۶۸۰ دلار به ازای هر تن برای ورق گالوانیزه چینی قیمت قابل قبولی است. به گفته منابع ، افزایش اندک پیشنهادات از هند به دلیل تقاضای زیاد برای فولاد تخت در بازار داخلی این کشور بود. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گالوانیزه وارداتی امارات متحده عربی در ۲۰ اکتبر ۶۷۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بود، در حالیکه در ۱۳ اکتبر ۶۸۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

تفاوت قیمت بین مواد چین و هند بیانگر این واقعیت است که ورق گالوانیزه هند دارای کیفیت اطمینان و تایید شده برای استفاده در امارات متحده عربی توسط مقامات آنجا است. در همین حال، پیشنهادات برای ورق سرد از چین به امارات متحده عربی با قیمت ۵۹۵-۶۰۰ دلار بدون هیچ گونه رزرو تازه ای شنیده می شود و ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق سرد وارداتی امارات متحده عربی در قیمت ۵۹۵-۶۰۰ دلار در هر تن بدون تغییر بوده است.

 

عربستان سعودی

منابع گفتند که قیمت های پیشنهادی ورق گرم وارداتی در عربستان سعودی ۵۳۰-۵۴۰ دلار به ازای هر تن است، اگرچه در هفته گذشته بازار نسبتاً آرام بوده است. دو خریدار قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن را برای این محصول پیشنهاد داده بودند. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گرم وارداتی عربستان سعودی ۵۲۵-۵۳۰ دلار در هر تن بوده است، در حالیکه قیمت قبلی آن ۵۳۰-۵۳۵ دلار بوده است.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!