تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۵
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۳۸۸۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرورت بازگشت اعتماد به بازار بورس/ مجلس به موقع برای قیمت بازار فولاد و نرخ سود سپرده بانکی ورود کرد

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که در حال حاضر اعتماد به بازار سرمایه کاهش یافته است و در این خصوص گفت: باید اعتماد را به بازار سرمایه بازگردانیم.
ضرورت بازگشت اعتماد به بازار بورس/ مجلس به موقع برای قیمت بازار فولاد و نرخ سود سپرده بانکی ورود کرد

ضرورت بازگشت اعتماد به بازار بورس/ مجلس به موقع برای قیمت بازار فولاد و نرخ سود سپرده بانکی ورود کرد

به گزارش می متالز، محمدرضا پور ابراهیمی امروز (دوشنبه پنجم آبان ماه) در صحن علنی مجلس با اشاره به اقدام مناسب و به موقع مجلس در موضوع قیمت‌گذاری دستوری زنجیره فولاد و افزایش نرخ سود سپرده بانکی گفت: خوشبختانه موضوعات قیمت گذاری مانند فولاد که مجلس  ورود کرد و نیز نرخ سود بانکی که عامل تاثیر گذار بر بازار است، مورد توجه کمیسیون اقتصادی مجلس است.

شرایط بغرنجی برای سهامداران به وجود آمده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت بازار سرمایه کشور علیرغم همه زیرساخت‌ها و مقررات و مشوق‌های اخیر، به دلیل کاستی‌هایی که از طرف دولت شاهد بودیم، شرایط بغرنجی را برای سهامداران خرد ایجاد کرده است.

پورابراهیمی ادامه داد: وجود سهامداران زیاد، شرایط جدیدی ر فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده است. طی ماه‌های گذشته بارها مسائل مربوط به بازار سرمایه را مطرح کرده‌ایم. تمام دغدغه‌ها بیان شده است.

وی افزود: زمانی که روند قیمت‌های سهام شرکت‌ها به صورت غیرمتعارف افزایش پیدا می‌کرد و نظارت بر بازار کم بود، شرایطی را به وجود آورده که موجب ضرر و زیان تعداد زیادی از سهامداران خرد شده است. حقوقی‌ها هم بازار گردانی شرکت‌ها را به خوبی انجام ندادند.

توضیحات رئیس سازمان بورس قابل قبول نبود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از نماینده دولت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتظار داشتیم مباحث میانی و عملیاتی را بیان کنند. توضیحات ایشان یا بیان موضوعاتی بود که در قبل انجام شده یا گفتند که در حیطه اختیار ما نیست. این برای ما قابل قبول نیست.

پور ابراهیمی افزود: امروز به دلیل سو مدیریت در فرایند کلی بازار سرمایه ، نبود اعتماد ایجاد شده است. باید اعتماد را به بازار سرمایه برگردانیم.

وی گفت: قیمت گذاری فولاد و افزایش نرخ سپرده بانکی مورد توجه مجلس خواهد بود و مجلس به موقع به این موضوعات ورود کرد.

وی در پایان تصریح کرد: همه اعضای هیات رئیسه و کمیسیون ها هم درگیر این موضوع هستند و امیدواریم بتوانیم شرایط بورس را به وضعیت بهتری برسانیم.

عناوین برگزیده