به گزارش می متالز از ایسنا، حسن یونس سینکی با بیان این مطلب، افزود: با توجه به سیاستهایی که برای توسعه بازارهای صادراتی و همچنین ارتقای کیفیت کالاهای صادراتی داشتیم، توانستیم در سال گذشته میزان صادرات غیرنفتی کشور را به ۴۷ میلیارد دلار برسانیم.
وی ابراز امیدواری کرد با مزیتی که تولید کالای ایرانی دارد و همچنین کاهش هزینههای تولید و ارتقای کیفیت بتوانیم بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم.
سینکی با تاکید بر لزوم حفظ بازارهای موجود، بیان کرد: باید از طریق بازاریابیهای نوین و همچنین تقویت رایزنان بازرگانی و اقتصادی در سایر کشورها بتوانیم به بازارهای صادراتی جدید دست پیدا کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: باید دامنه حضور خود را در کشورهای همسایه، اروپا، آسیای دور و... گسترش دهیم.
سینکی آموزش تجار و بازرگان را نیز برای توسعه صادرات کشور ضروری خواند و گفت: باید از روشهای سنتی و قدیمی تجارت دور شویم و همگام با دنیا به دنبال شیوه های نوین تجارت و بازاریابی باشیم.
وی عامل مهم دیگری که بر توسعه صادرات کشور اثرگذار است را اصلاح ساختارها و کاهش بروکراسی روند صادرات دانست و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت نیازمند بازسازی و بازنگری در ساختارهای خود است که با مطالعات و پژوهشهایی که در دست دارد به دنبال ارتقا و بازسازی ساختار رسمی خود است.