تاریخ: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۳۸۹۷۹
سرویس خبر : انرژی
افزایش مبتلایان به ویروس کرونا موجب شد:

سقوط بازار نفت،۲ درصد در یک روز

می متالز - قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با افت بسیار شدیدی همراه شد در حالی که افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از این ویروس، نگرانی ها را نسبت به آینده اقتصادی دنیا بیشتر کرد.
سقوط بازار نفت،۲ درصد در یک روز

به گزارش می متالز، افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا و کاهش تقاضا برای نفت در حالی رقم خورد که رشد میزان تولیدات در لیبی تأثیر زیادی را بر قیمت مصرف کننده ایجاد کرد.

به این ترتیب قیمت نفت برنت با افت ۲.۶ درصدی به هر بشکه ۴۰دلار و ۶۹ سنت رسید و قیمت نفت سبک وست تگزاس با کاهش ۱.۵ دلاری هر بشکه ۳۸ دلار و ۸۰ سنت داد و ستد شد.

این در حالی است که، افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از روز شنبه تا کنون بسیار چشمگیر بوده است. در فرانسه نیز میزان مبتلایان به بیش از ۵۰ هزار نفر در یک روز رسید و در این بین ایتالیا و اسپانیا نیز محدودیت های جدیدی را برای رفت و آمد اعمال کردند.

وارن پترسون، مدیر تحلیل گری بازار کالایی در مؤسسه مالی آی‌ان‌جی (ING) در این خصوص اظهار داشت: افزایش اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا و محدودیت‌های بیشتر مسافرتی در سراسر اروپا، شرایط روانی بازار را زیر فشار قرار داده و نگرانی درباره تقاضا را افزایش داده است.

عناوین برگزیده