به گزارش می متالز، از طرفی افزایش قیمت درخواستی شرکت معدنی واله برزیل به جو مثبت بازار افزود. با این حال فعالان بازار حمل و نقل دریایی با کشتی های کیپ سایز چشم انداز های مبهمی داشتند که به دلیل نوسان زیاد بازارها بود. برخی با توجه به افزایش موجودی سنگ آهن بنادر چین و نشانه های کاهش تقاضا در چین هنوز به آینده خوش بین نیستند. در این شرایط برآورد روند آتی بازار دشوار است.
در بازار پسیفیک، فعالیت خوب شرکت های بی اچ پی و ریوتینتو کرایه حمل را بالا برد. آخرین قرارداد حملی که ریو تینتو با چینی ها برای حمل با دو کشتی از 10 نوامبر به بعد از غرب استرالیا به کینگدائو بست با نرخ 7.95 دلار هر تن مرطوب نهایی شد. بی اچ پی نیز چند قرارداد حمل را در حال نهایی نمودن بوده و نرخ آن حدود 7.95 دلار هر تن مرطوب شنیده شده است. بدین ترتیب نرخ کرایه حمل غرب استرالیا به کینگدائو بین 7.8 تا 8 دلار هر تن مرطوب است. کرایه حمل کشتی های کیپ ساز برای حمل 170 هزار تن سنگ آهن از بندر هدلند به کینگدائو نیز 7.95 دلار شنیده شد که 30 سنت رشد روزانه داشت.