تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۳۹۵۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
حسینی‌کیا در صحن مجلس:

وزارت صمت نظارتی بر بازار فولاد ندارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارتی بر بازار و سامانه های خرید و فروش فولاد ندارد.
وزارت صمت نظارتی بر بازار فولاد ندارد

به گزارش می متالز، حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار فولاد اظهارداشت: در حال حاضر میزان تولید فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن است اما تقاضا برای آن نزدیک به ۱۲ میلیون تن است و این نشان می دهد که تناسبی بین تولید و مصرف فولاد در کشور وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این شرایط گرانی فولاد به هیچ وجه قابل توجیه نیست و نشان دهنده سیاستگذاری های نادرست در این زمینه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عوارض گمرکی صفر برای صادرات فولاد نیز باعث نابسامانی در این بازار شده است و باید ساماندهی شود و از سوی دیگر فولاد به اندازه کافی در بازار بورس عرضه نمی شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیقی بر بازار و همچنین سامانه های خرید و فروش فولاد ندارد و از سوی دیگر بر معاملات خارج از بورس فولاد هم آن طور که باید و شاید نظارت نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه انتقال توزیع سود فولاد از ابتدای زنجیره به طول زنجیره تولید اهمیت زیادی دارد، اظهارداشت: اگر این مساله محقق شود، قطعا بخشی از مشکلات از جمله خام فروشی این محصول کاهش پیدا می کند و علاوه بر این برای حل مشکلات بازار فولاد حذف مجوزهای کاغذی ضروری است.

وی تأکید کرد: سامانه تجارت و انبار باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد که قطعا این مساله می تواند باعث مرتفع شدن بخشی از مشکلات در این حیطه شود.

عناوین برگزیده