تاریخ: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری شستا در چهارمحال و بختیاری امکان‌سنجی می‌شود

می متالز - مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: یکی از مهمترین مطالبات مسئولان و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری نظیر شستا است که فرایند تحقق آن در صورت امکان سنجی می‌شود و توجیه‌پذیر بودن در دستور کار قرار می‌گیرد.
سرمایه‌گذاری شستا در چهارمحال و بختیاری امکان‌سنجی می‌شود

به گزارش می متالز، اسماعیل لله‌گانی روز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: همواره این گلایه در استان‌های کمتر توسعه‌یافته نظیر چهارمحال و بختیاری وجود دارد که چرا صندوق‌هایی نظیر شستا در این استان تاکنون سرمایه‌گذاری نکرده‌اند که این موضوع به عوامل مختلفی بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار در جایی تمایل به سرمایه‌گذاری دارد که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و برای او فرش قرمز پهن کنند در صورتی که این الزامات در استان چهارمحال و بختیاری تاکنون ایجاد نشده است.

لله‌گانی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه‌گذار در ابتدا باید با کار مطالعاتی ظرفیت‌های خود را به خوبی شناسایی و سپس معرفی کند و برای جذب سرمایه‌گذار از تمام توان خود بهره گیرد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه ارتباط مسئولان و کنشگران اقتصادی این استان به مسئولان ارشد کشوری ضعیف است، خاطرنشان کرد: این ارتباط ضعیف سبب شده تا ظرفیت‌های مهم این استان در مسیر توسعه‌یافتگی به کار گرفته نشود از همین رو تلاش ما بر این است تا با استقرار یک تیم دائمی در این استان این ارتباط را تقویت کنیم.

لله‌گانی افزود: هنوز طرح قابل دفاعی برای سرمایه‌گذاری شستا در استان چهارمحال و بختیاری ارائه نشده از همین رو نمی‌توان انتظار داشت این صندوق سرمایه‌گذاری بدون توجیه‌پذیری اقتصادی تمایلی برای ورود به استان داشته باشد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه به ویژه در حوزه بادام، ماهیان سردآبی، جوش، صنایع دستی و محصولات کشاورزی این استان نباید همچنان استان محرومی باشد که این چالش با انجام کارهای مطالعاتی، تقویت روحیه مطالبه‌گری و پیگیری جدی‌تر امور برطرف می‌شود.

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی این استان از جمله رییس خانه صنعت و معدن با انتقاد نسبت به اینکه صندوق سرمایه‌گذاری شستا تاکنون در این استان فعالیت اقتصادی نداشته، پیگیری این موضوع از سوی معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک رفاه کارگران را خواستار شدند.

عناوین برگزیده