تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۳۹۶۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مبارکه تاکید کرد:

فولاد مبارکه به کل کشور کمک می‌کند/ نمایندگان بدون اطلاعات قیل و قال نکنند

می متالز - نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس درباره تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: همجواری شهرستان مبارکه با مجتمع فولاد هم تهدید است هم فرصت. فرصت از این نظر که پروژه‌های عمرانی در شهرستان می‌توانند با روند سریعتری اجرا شوند و تهدید هم از این نظر که بهرحال هر صنعتی عوارض و مشکلات خود را دارد.
فولاد مبارکه به کل کشور کمک می‌کند/ نمایندگان بدون اطلاعات قیل و قال نکنند

به گزارش می متالز، پروین صالحی افزود: صنعت فولاد از وقتی در کنار شهرستان مبارکه مستقر شده، نام مبارکه در داخل و خارج از کشور مطرح و برجسته شده است. در چنین شرایطی تمام تلاش باید این باشد که این شهر آنچنان در مسائل عمرانی، فضای سبز، جاده‌ها و ... پیشرفت کند که شهری در خور همجواری با مجتمع فولاد باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد درباره آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه صحبت کند، محق‌تر از بنده به عنوان نماینده مردم شهرستان مبارکه نیست، تاکید کرد: من به عنوان نماینده شهرستان همجوار مجتمع فولاد که در حوزه بهداشت و درمان هم مشغول بودم، می‌توانم با عینک بهتری مسائل را ببینم و در شرایطی که خیلی از صنایع کشور تحت تحریم هستند، صلاح نمی‌بینم کسی بخواهد وارد این مقولات شوم، در عین اینکه حق شهرستان را هم محفوظ می‌دانم.

صالحی ادامه داد: کسی که اطلاعاتش جامع‌تر و کامل‌تر نسبت به سیستم همجوار است، ما هستیم و سایر نمایندگان اطلاعاتی در این سطح ندارند. ارزیابی‌ها اولا باید منصفانه باشد و ثانیا در این شرایط که نفت ما تحریم شده و کمک صنایع بزرگ، کمک به کل کشور است، در چنین مقطعی حرکات و اظهارات باید سنجیده باشند. متاسفانه گاهی هم برخی حرف‌ها فقط قیل و قال است و هدف از این حرف‌ها، مخفی کردن برخی مسائل دیگر است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس تصریح کرد: ما قطعا مطالبات شهرستان مبارکه را از شیوه‌های شفاف پیگیری می‌کنیم و اینکه قرار باشد نهاد یا سازمانی همچون فولاد مبارکه بیش از آنکه استحقاق دارد، زیر ذره‌بین قرار بگیرد و هدف جنجال قرار بگیرد، از این مسائل به شدت پرهیز می‌کنم. با توجه به وضعیت اقتصادی، معیشیتی، اشتغال و روحی جامعه، مردم انتظار صحبت‌های گره‌گشا دارند نه اینکه مدام جو جامعه را در حالت نزاع ببینند.

وی افزود: اینکه مساله‌ای به صورت اثبات نشده از پشت تریبون‌ها مطرح شود، چیزی جز ضرر و آسیب برای کشور ندارد. من به عنوان نماینده مبارکه به دور از جنجال، هیاهو و قیل و قال مطالباتمان را پیگیری می‌کنیم.

عناوین برگزیده