تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۳۹۶۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

موج وفاق و امیدواری اکسینی‌ها در مراسم اعلام دستاوردها

می متالز - مراسم اعلام دستاوردهای 6 ماهه سال ۹۹ شرکت فولاد اکسین خوزستان با حضور اعضای هیات‌مدیره، مدیرعامل و مدیران شرکت برگزار شد. مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان در این مراسم گفت: امروز در تمام محافل فولادی اسم و برند فولاد اکسین زبانزد هست.
موج وفاق و امیدواری اکسینی‌ها در مراسم اعلام دستاوردها

موج وفاق و امیدواری اکسینی‌ها در مراسم اعلام دستاوردها

به گزارش می متالز، امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان اظهار داشت: تمایل داشتم این مراسم با حضور همه کارکنان شرکت برگزار می‌شد، اما به علت شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این مهم صورت نگرفت. نیروهای جوان و پرتلاش و پرتحرک فولاد اکسین توانستند افتخارات زیادی را برای کشور و استان رقم بزنند این اعداد و ارقامی که در فولاد اکسین به وجود آمده بسیار خوب است اما قطعا قدردانی از عواملی که این اعداد و ارقام خلق کردند رمز موفقیت و باعث ثبات و آرامش در فولاد اکسین است.

وی افزود: تعریف استراتژی ریشه نظامی دارد و به معنای پیروزی بر دشمن است. اما در حوزه کسب‌وکار استراتژیک یک طرح کلی برای استفاده بهتر از منابع است و ما سعی کردیم از منابع موجود در شرکت بیشترین استفاده را داشته باشیم، استراتژی باید حتما در کف سازمان اجرا شود نه اینکه آن را در پوسترهای رنگارنگ به دیوارها بچسبانیم، خوشبختانه امروز در فولاد اکسین همه از سرباز تا سردار اعتقاد به استراتژی دارند.

مدیرعامل فولاد اکسین ادامه داد: در فعالیت دوساله شرکت که ما در خدمت دوستان بودیم با سه مقوله روبرو دست و پنجه نرم کردیم یکی آنچه در گذشته اتفاق افتاد و به ما ارث رسیده است ۷۰ درصد انرژی ما را به خودش اختصاص داد و روزی که شروع کار ما بود وضعیت برند اکسین به جایی رسیده بود که پرسنل از اشتغال در فولاد اکسین احساس خوشایندی نداشتند، مقوله دوم ایجاد شرایط مناسب و ریل‌گذاری برای پیشرفت بود و پروژه هایی مثل گوره به جاسک و دیگر صنایع از این قبیل بودند که همت خود پرسنل هست و ۲۰ درصد انرژی را محقق کردند، امروز در تمام محافل فولادی اسم و برند فولاد اکسین زبانزد هست قبلا قیمت محصولات ما را بازار تعیین می‌کرد اما اکنون تعیین قیمت در خود اکسین صورت می‌گیرد و با راه‌اندازی و بهره‌برداری فولادسازی فتح بازارهای جدید، تولید محصولات با ارزش افزوده، کاهش قیمت تمام شده محصولات آینده درخشانی از آن اکسینی‌ها است.

ابراهیمی بیان کرد: بامثلث نرم‌افزار، سخت‌افزار و مغزافزار حوزه منابع انسانی ما در بحث عدالت اجتماعی و رفع تبعیض و افزایش رضایت پرسنل و تحول نظام پاداش و طبقه‌بندی مشاغل و تغییرنظام تشکیلاتی شرکت وضع معیشتی پرسنل بهبود پیدا کرد به طوری که قدرت خرید آنها از تعاونی شرکت از ۱۵۰ میلیون تومان سال ۹۷ به ۱.۵ میلیارد 6 ماهه اول سال ۹۹ رسیده است.

وی ابراز کرد: نکته مهمی که از روز اول هیات‌مدیره بر آن تاکید داشت افزایش میزان کنترل‌های داخلی و شفافیت در معاملات و معادلات بود و امروز در حوزه فروش و معاملات شخص تصمیم نمی‌گیرد بلکه کمیسون معاملات و خرد جمعی تصمیم‌ساز است.

مدیرعامل فولاد اکسین تصریح کرد: در حوزه مالی و مالیات و تسویه حساب طلبکاران به معنای کلمه انقلاب صورت گرفت و تعهدات عقب‌مانده که برند اکسین را مخدوش کرده بود کم شده است و از دیگر نتایج زحمات پرسنل این است که کیفیت اکسین جهانی است و بسیاری از مشتریان و خریداران اروپایی اذعان دارند که کیفیت محصولات اکسین در جهان تک است.

در ادامه این مراسم انصاریان، رئیس هیات‌مدیره گفت: از سال ۹۱ که در فولاد اکسین حضور داشتم همیشه این ظرفیت بکر و بی‌نظیر فولاد اکسین را می شناختم و همیشه سعی کردیم شرایط برای بروز استعدادها و شکوفایی این پتانسیل‌ها فراهم شود که خوشبختانه در این وضعیت مثبت هستیم.

وی اضافه کرد: وقتی امروز اکسین را با ابتدای سال ۹۷ مقایسه می کنیم واقعا افتخار به داشتن تحرک و تلاش پرسنل می‌کنیم به تعبیر دیگر همه آهن‌آلات و وسایل و اشیا می‌آیند و می‌روند ولی هر سازمانی بهترین داشته‌ها و گنجینه آن نیروی انسانی آن است. و علی‌رغم فشارهایی که از بیرون و خارج از عوامل شرکت به هیات‌مدیره وارد شد و واقعا سخت بود ما تمام تلاش را کردیم که زمینه شکوفایی پتانسیل‌های فولاد اکسین را فراهم کنیم.

رئیس هیات‌مدیره ابراز کرد: عقلانیت و تدبیر و همه‌جانبه‌نگری شاید یکی از عوامل موفقیت تصمیمات ما در هیات‌مدیره فولاد اکسین بود از این رو همه زحمات پرسنل دیده می شود و قدردان تمام این تلاش‌ها از سر تا ذیل شرکت هستیم و خوشحالیم که سطح زندگی و رفاه پرسنل نسبت به شرکت‌های مشابه خوب است این انگیزه می دهد به افرادی که در جاهای سخت و پر خطر کار می‌کنند تلاش بیشتر نمایند، ما هم در هیات‌مدیره این تفاوت‌ها را دیده و می‌بینیم و در بحث حقوق و پاداش و مزایا آن را مدنظر داریم.

انصاریان در خاتمه افزود: راه‌اندازی طرح فولادسازی می تواند به امنیت کشور کمک بکند چرا که با ایجاد شغل و اشتغال برای جوانان آن‌ها از خیلی از مسائل و مشکلات اجتماعی نجات می‌یابند و با مشغول شدن و کسب درامد ضمن کمک به تولید ملی به توسعه و امنیت ملی نیز یاری می‌رسانند.

در ادامه این مراسم سلمان‌پور عضو هیات مدیره ضمن تقدیر از تلاش پرسنل عنوان کرد: همه ما باید انرژی ها را برای طرح فولادسازی روی هم بگذاریم و همیشه آن را تکرار و تلاش کنیم تا انشاالله به بهره‌برداری برسد.

همچنین جنتی از اعضای هیات‌مدیره نیز تشریح کرد: اگر در اکسین از خود راضی باشیم و به این بسنده کنیم روز افول ما فرا رسیده است این باید آغاز یک راهی ادامه‌دار باشد و با بازخوردهایی که الان هست خوشحال و امید داریم که این راه با استراتژی و برنامه از کف سازمان تا راس شرکت وجود دارد و از تک تک دوستان تشکر می‌کنم و روزی که موفقیت طرح فولادسازی و تامین مواد اولیه خود و اشتغال بیشتر ایجاد شود قطعا آن روزهای بهتری از امروز هستند.

در پایان یارعلی‌زاده، عضو دیگر هیات‌مدیره اکسین خاطرنشان کرد: استراتژی از همه چیز برای یک مدیر واجب‌تر است، این تقدیر و تشکرهایی که امروز از جانب پرسنل و هیات‌مدیره و مدیرعامل نسبت به هم صورت گرفت نشان از وفاق و وحدت و انسجام درونی فولاد اکسین دارد و انشالله در شرایطی هستیم که بتوانیم یک پردازش هم به بحث رفاه بیشتر پرسنل و حتی مسکن آن‌ها بزنیم این نوید و امید را در آینده همکاران و همراهان ما بیشتر خواهند دید.

گفتنی است در پایان به تعدادی از مدیران و روسای فولاد اکسین با اهدای لوح تقدیر آیین مراسم قدردانی انجام شد.

عناوین برگزیده