تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۳۹۶۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیزاده از احتمال تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به بازار خبر داد:

روایت ناظر مجلس در بورس درباره عرضه کمتر از ۲۰ درصد فولاد در بورس کالا

می متالز - محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: ما به دنبال این هستیم تا اصلاحاتی در بورس کالا و همچنین در نحوه عرضه و قیمت گذاری تولیدات برخی از شرکتها صورت گیرد.
روایت ناظر مجلس در بورس درباره عرضه کمتر از ۲۰ درصد فولاد در بورس کالا

روایت ناظر مجلس در بورس درباره عرضه کمتر از ۲۰ درصد فولاد در بورس کالا

به گزارش می متالز، محسن علیزاده در پاسخ به سوالی درباره عدم تامین مواد اولیه کارخانجات از سوی بورس کالا و نفوذ دلالان به این بخش گفت: متاسفانه موضوعی که در چند روز گذشته درباره فولاد هم مطرح شد نشان از این دارد که کارخانجات تولیدی ما تمام تولیداتشان را در بورس کالا عرضه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اظهارات مسوولین وزارت صمت در رابطه با تولید و عرضه فولاد بیان داشت: این دوستان اذعان دارند که کمتر از ۲۰ درصد از تولیداتشان را در بورس کالا عرضه می‌کنند و بخش عمده‌ای از این تولیدات متاسفانه از طریق کانال‌ها به دست دلالان می رسد و با قیمت‌هایی بیشتر از قیمت هایی که در بورس کالا است، عرضه می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: البته یکی از دلایلی که باعث نوسانات اخیر در قیمت تمام شده خودرو  شد همین موضوع بود که ما به دنبال اصلاحات در این بخش هستیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم تا اصلاحاتی در بورس کالا و همچنین در نحوه عرضه و قیمت گذاری تولیدات برخی از شرکتها صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به ورود دلالان به مساله فروش مواد اولیه آن هم چندین برابر قیمت‌های بازار بیان داشت: بی شک نظارت کافی در خروجی تولیدات برخی از شرکت‌های اعمال نشده است لذا به طبع بخشی از این تولیدات از طریق رانتی که همیشه وجود داشته و هست به فروش می رسد که ما به دنبال آن هستیم تا از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده و در این زمینه اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: مطمئنا اگر که موارد اینچنینی را مشاهده کنیم به ویژه در زمینه نحوه فعالیت فولاد مبارکه، حتما تحقیق و تفحص از این بخش اقتصادی را مدنظر قرار می‌دهیم چراکه لازم است تحقیق و تفحصی نسبت به نحوه فعالیت فولاد مبارکه صورت گیرد.

عناوین برگزیده