تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۶۰۳
کد خبر: ۱۳۹۹۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

نکاتی درباره انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره

می متالز - با توجه به تنوع انتخاب درزگیر در و پنجره، بسیار مهم است که تولیدکنندگان در و پنجره نیازهای تولید و زیست‌محیطی را مدنظر قرار دهند. لذا چهار نکته اساسی در انتخاب درزگیر مناسب مطرح است:
نکاتی درباره انتخاب درزگیر مناسب برای در و پنجره
  • نسبت هزینه به تولید

به‌ گزارش می متالز، تولیدکنندگان بزرگتر احتمالاً از تکنولوژی درزگیر ذوب-گرم (Hot-Melt) و تجهیزاتی استفاده می‌نمایند که میزان تولید آنها افزایش یابد. این درحالی است که کیفیت بالای درزگیر‌های سیلیکونی طی این فرآیند حفظ می‌گردد. این روش دارای راندمان بالا و غیرزمان‌بر بوده و برای تولیدکنندگانی با حجم تولید بالا و تقاضای زیاد ایده‌آل می‌باشد.

ازطرفی تولیدکنندگان کوچکتر، درزگیر‌های سنتی سیلیکونی را که برای فرآیند تولید آنها مناسب‌تر است ترجیح می‌دهند. در این روش زمان اتصال درزگیر به محصول بیشتر بوده که حاصل آن پایین‌آمدن حجم تولید خواهد بود.

  • زمان اتصال

سرعت چسبیدن درزگیر به محصول و زمان تولید، تابعی از نوع درزگیر به‌کار رفته بوده و تغییرپذیر است. درحالی‌که درزگیر‌های سنتی "تر" هشت تا بیست‌وچهار ساعت زمان لازم دارند تا اصطلاحاً "ببندند." خمیره درزگیر‌های سیلیکونی گرم تنها به یک تا پنج دقیقه زمان بستن نیاز دارند. ظرفیت حرارتی پایین موجب سردشدن سریع درزگیر شده که باعث چسبندگی سریع و افزایش میزان تولید می‌گردد. در این میان، میزان حجم تولید فاکتور مهم و قابل‌توجهی است که لازم است مدنظر قرار گیرد.

  • شرایط آب و هوایی

دوام و کارآیی یک درزگیر به‌شدت تحت‌تأثیر آب و هوا قرار دارد لذا لازم است که درزگیری انتخاب شود که شرایط محلی را تحمل کند. درزگیرهای سیلیکونی با کیفیت بالا آنقدر انعطاف‌پذیر بوده که قادرند دربرابر محدوده وسیعی از دماها مقاومت نمایند. این محدوده دمایی، شامل دماهایی زیر صفر درجه فارنهایت می‌باشد. در‌حالی‌که در این محدوده دمایی، درزگیرهای آلی تأثیر نامطلوبی می‌پذیرند به‌طوری‌که به مرور زمان این درزگیرها یا نوارها ترک خورده و یا می‌شکنند. شایان ذکر است که درزگیرهای سیلیکونی در پنجره‌هایی که در مناطق طوفانی و بادی قرار دارند نیز به‌کار می‌روند، چراکه مقاومت این درزگیرها دربرابر جابجایی‌های شدید هوا، بالاست.

  • طول عمر و عملکرد چندگانه درزگیر

درزگیرهای مناسب دربرابر فاکتورهای متنوع محیطی نظیر اشعه ماوراء بنفش و سایر تحولات به‌وجود آمده ناشی از مواد شیمیایی و جوی دوام بالایی از خود نشان می‌دهند. همچنین این درزگیرها دارای سازگاری و چسبندگی بالا با محدوده وسیعی از مواد به‌کار رفته در ساختمان نظیر PVC، آلومینیوم، چوب رنگ‌شده، رنگ‌های روی کار و سایر زیرمجموعه‌های شیشه‌ای می‌باشند.

با توجه به فاکتورهای متعددی که می‌توانند برروی طول عمر و کیفیت یک درزگیر تأثیر بگذارند، انتخاب درزگیر مناسبی که برای نوع کار و نیاز ما مناسب باشد، ضروری به‌نظر می‌رسد. انتخاب این درزگیر می‌بایست به‌صورتی باشد که کارآیی محصول نهایی ارتقاء یابد.

عناوین برگزیده