تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۴۰۰۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک واحد معدنی اردکان اکسیژن سه بیمارستان را تامین کرد

می متالز - پس از آنکه روز ششم آبان ماه جاری معاون درمان داشنگاه علوم پزشکی یزد در یادداشتی با عنوان «شب سخت» از لحاظ کمبود اکسیژن مصنوعی در تعدادی از بیمارستان‌ها خبر داد، یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی و معدنی اردکان اقدام به تامین ۱۱۲ هزار کیلوگرم اکسیژن کرد.
یک واحد معدنی اردکان اکسیژن سه بیمارستان را تامین کرد

به گزارش می متالز، به نوشته دکتر محمودنوری شادکام، دیشب یکی از سخت‌ترین شب‌ها برای مدیریت درمان استان در هشت ماه گذشته بعد از شروع همه گیری ویروس کرونا بود، طوریکه ساعت ۲۲ اطلاع پیدا کردم دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان میبد از کار افتاده  و مخزن اکسیژن فقط برای ۲ ساعت می تواند اکسیژن مورد نیاز را تامین کند.

وی اضافه کرد: بروز این مشکل لحظه‌های پر استرسی را برای همکارانم در بیمارستان و فرمانداری میبد رقم زد و با مدیریت فرماندار و تامین فوری اکسیژن از شرکت های شهرستان مشکل ختم به خیر شد و در آن شب بیمارستان های ابرکوه، خاتم، شهید صدوقی و شهید رهنمون یزد هم با کمبود اکسیژن، تخت بستری و دستگاه های کمک تنفسی مواجه شدند.

پس از این مشکل با درخواست تعدادی از مسوولان یزد از مردم، موسسه های خیریه، افراد نیکوکار، واحدهای صنعتی و معدنی مجموعه مدیریت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان وارد میدان شد و اکسیژن مصنوعی بیمارستان های اردکان، میبد و شهید صدوقی  یزد را رایگان تامین کرد. 

به گفته مدیرعامل و عضو هیات مدیره این شرکت با شیوع موج سوم کرونا در استان و نیاز بیمارستان ها به اکسیژن، این شرکت با اتخاذ تدابیری مبنی بر تامین نیاز بیمارستان ها به اکسیژن به هر میزان، تاکنون ۱۱۲ هزار کیلوگرم اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های شهید صدوقی یزد، میبد و ضیایی اردکان را برای استفاده بیماران بستری در این بیمارستان ها تامین کرده است.

ناصر تقی زاده روز یکشنبه افزود: در شرایط همه گیری کرونا و به مخاطره افتادن جان هموطنان، تکلیفی بر دوش همه ماست تا با تمام توان و امکانات به یاری مبتلایان و مراکز بهداشتی و درمانی استان بشتابیم.

این فعال معدنی و صنعتی استان یزد اظهار کرد: تاکنون علاوه بر اقلام مورد نیاز نسبت به ضدعفونی واحدهای صنعتی و معدنی، مکان های عمومی، سرویس های رفت و آمد کارکنان، وسایل نقلیه سبک و سنگین و دفاتر کاری شد، و تجهیز ۱۵ تیم بهداشتی با استفاده از ماشین آلات ضدعفونی مکان های عمومی و مراکز پر تردد شهرهای اردکان، عقدا، بهاباد و روستاهای مجاور مجتمع های صنعتی و معدنی نیز انجام شده است.

تقی زاده توزیع  ۵۰ تن مواد ضدعفونی مایع و جامد و توزیع هزاران عدد ماسک و دستکش بین شهروندان، تجهیز نقاهتگاه اضطراری اردکان با ۱۰۰ تخت و نقاهتگاه های مستقر در مجتمع های معدنی و صنعتی برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد.
وی افزود: همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ۲۲۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی برای مقابله با کرونا  به مراکز نظارتی و پزشکی استان  و شهرستان اردکان اهدا کرده است.
 اکسیژن یکی از مواد مورد نیاز واحدهای فولادسازی است که در مجتمع صنعتی چادرملو تولید می شود و هم اکنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول به کار هستند. 

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

همچنین در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد حدود ۱۲۰ هزار نفر مشغول کارند و یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور است و نقش موثری در تولید کالاهای صنعتی و معدنی ایران دارد.

عناوین برگزیده