تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۴۰۰۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
برای نیمه دوم سال اعلام شد:

پیش بینی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از رشد۶۰، ۵۳ و ۱۶۷ درصدی فروش

می متالز - طبق پیش بینی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو، میزان فروش محصولات در نیمه دوم سال جاری با رشد ۶۰، ۵۳ و ۱۶۷درصدی همراه خواهد شد.
پیش بینی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از رشد۶۰، ۵۳ و ۱۶۷ درصدی فروش

به گزارش می متالز،  ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو طبق صورت‌های مالی ارائه شده به بورس، پیش بینی کردند میزان فروش محصولات سواری و وانت‌ در نیمه دوم سال جاری با رشد حدود ۷۰ درصدی نسبت به شش ماه اول در مجموع به حدود ۶۲۴ هزار دستگاه خواهد رسید.

بر اساس این گزارش،طبق پیش بینی ایران‌خودرو، طی این مدت میزان فروش این شرکت به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه می رسد که رشدی حدود ۶۰ درصد خواهد داشت .سایپا و پارس‌خودرو نیز با رشد بیش از ۵۳ و ۱۶۷درصدی، قادر به تولید بیش از ۲۱۶ و ۱۰۷ هزار دستگاه خواهند بود.

دلایل افزایش حجم فروش در نیمه دوم سال می تواند ناشی از بهبود تولید و فرا‌رسیدن موعد تحویل خودروهای ثبت‌نامی در ۶ ماه نخست باشد.

به گفته خودروسازان و قطعه‌سازان در حال‌حاضر صنعت خودرو با مشکل کمبود نقدینگی، چالش تحریم و واردات قطعات دست و پنجه نرم می‌کند. اگر روند تامین قطعات به واسطه حل چالش مالی، سرعت پیدا کند، نتیجه آن، رشد تولید و بهبود عرضه خواهد بود. همچنین روند تکمیل خودروهای ناقص دارای کسری‌قطعه نیز در نتیجه سرعت گرفتن روند تامین قطعات، بهبود خواهد یافت.

البته خودروسازان نیز طی ۱.۵ سال گذشته اقداماتی در راستای داخلی سازی قطعات انجام داده‌اند که در صورت تداوم وارد مرحله ساخت قطعات پیشرفته خواهد شد و کمک بزرگی به تولید و رشد فروش آنها در نیمه دوم سال جاری خواهد کرد.

البته شدت و ضعف تحریم‌ها پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بر عملکرد صنعت خودرو طی ۶ ماه دوم اثرگذار است. در صورت تشدید تحریم‌ها، کار خودروسازان و قطعه‌سازان برای تامین مواد اولیه و قطعات موردنیاز دشوار خواهد شد و در نتیجه، تولید و فروش افت خواهد کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده