تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۴۰۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشخیص غلط برای لیدری بازار

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به جای انتخاب صنایع رانت‌محور به عنوان لیدر، توجه خود را به صنایع صادرات‌محور که همواره برای کشور ارز آور بوده است، متمرکز کند.
تشخیص غلط برای لیدری بازار

تشخیص غلط برای لیدری بازار

به گزارش می متالز، محمدعلی احمدزاد اصل گفت: به نظر می‌رسد که روزهای آخر افت بازار باشیم و پس از انتخابات آمریکا شاهد تغییر روند بازار سرمایه خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به قوت گرفتن انتخاب جوبایدن، در صورت پیروزی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا شاهد ایجاد جذابیت در بازار داخلی خواهیم بود، در واقع فضای تحریم‌ها کمرنگ می‌شود و محدودیت‌های ناشی از نقل و انتقال پول فروکش می‌کند اگرچه در کوتاه‌مدت ممکن است که سخت‌گیری‌هایی وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا سهام «خودرو» رهبری بازار را به‌عهده دارد، گفت: گروه خودرویی‌ها توانایی رهبری بازار را ندارند و به‌طور معمول محکوم به شکست هستند.

احمدزاد اصل افزود: تمرکز بازار سرمایه باید روی صنعت صادرات محور باشد، در واقع سود بر اساس تولید است و سود در صنایع تولیدی شامل پتروشیمی، معدن و فلزات استمرار دارد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه باید به عقلانیت و منطق سرمایه‌گذاری بها دهد و در صنایعی که مزیت نسبی وجود ندارد و قیمت‌گذاری آنها دستوری است و با رانت روبه‌رو هستند و فضا و ساختار نیروی انسانی آن غیرمولد است، ورود نکنیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت خودرو که با پلت‌فرم‌های پیشین حرکت می کند منابعش قرضی است، اگر گشایشی در اقتصاد کشور رخ دهد همانگونه که در برجام شاهدش بودیم شامل صنعت خودروسازی نمی‌شود.

وی افزود: در ابتدای برجام جایی حاضر به تملک، اصلاح ساختار در صنایع خودروسازی کشور نبود وتقاضا تنها برای ایجاد مجموعه جدید در صنعت خودروسازی کشور بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در صنعت پتروشمی کشور با توجه به صادرات محور بودن، هممیشه روند رو به رشد است حتی در شرایط بحرانی به وضع ارزی کشور نیز کمک کرد.

عناوین برگزیده