تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۱۴۰۱۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

شاید سال"جهش تولید" گره گشا شود؛ چهار سال گذشت/ فولاد "آسمان دهلران" همچنان درکوره "کم لطفی ها" می سوزد!

می متالز - کارخانه فولاد آسمان دهلران یکی از مهمترین طرح های تولیدی و اشتغالزایی در شهرستان مرزی دهلران از توابع استان ایلام است که از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز و متأسفانه تا کنون بلاتکلیف مانده است و نتوانسته وارد مدار تولید شود‌.!
شاید سال"جهش تولید" گره گشا شود؛ چهار سال گذشت/ فولاد "آسمان دهلران" همچنان درکوره "کم لطفی ها" می سوزد!

به گزارش می متالز، برای بررسی روزگار این کارخانه و مشکلات فراروی آن؛ گفتگویی با مدیرعامل این شرکت ترتیب داده ایم که از نظر مخاطبان و مسوولان می گذرد شاید درباره این پروژه چاره اندیشی اساسی معمول و در سال"جهش تولید" وارد مدار تولید گردد:

مدیرعامل شرکت فولاد آسمان دهلران در این باره می گوید: مجوز ساخت این مجموعه صنعتی در سال ۱۳۹۴ به منظور تولید شمش فولاد و نورد صادر شده است.!

"روح الله زرین آبادی" با بیان اینکه موانع و مشکلات فراروی صنعت و تولید بسیار سخت، طاقت فرسا و ملال آور است، اظهار می دارد: برخی مسوولان مربوطه به جای هموارسازی امورات صنعتگران و تولید کنندگان؛ بیش از پیش بر ناهمورای ها و مشکلات می افزایند‌.!

وی با اشاره به اینکه مجموعه صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی و حامی امورات "صنعت و تولید" بایستی راه را برای درخشش صنعتگران، تولیدگران و سرمایه گذاران هموار کند، می افزاید: این پروژه عظیم به دلیل عدم حمایت، همراهی و کوته نظری برخی مسوولان؛ تا کنون عقیم و بلاتکلیف مانده است.!

مدیرعامل شرکت فولاد آسمان دهلران با بیان اینکه این کارخانه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، هم اکنون منتظر عنایت و توجه مسوولان ارشد استانی و کشوری است، بیان می دارد: این پروژه برای تامین برق مورد نیاز و مصرفی خود؛ به یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نیازمند است.!

"روح الله زرین آبادی" با اشاره به اینکه مشکلات تولید و صنعت با مصاحبه، خطابه و سخنرانی حل نمی شود، خاطرنشان می سازد: تا زمانی که مسوولان، مدیران و کارشناسان متولی امر صنعت، با روحیه جهادی و انقلابی پای کار نباشند و استاندار و معاونین اش نیز بصورت موکد و مکرر پیگیر امورات صنعتگران و تولید کنندگان نباشند، نمی توان "جهش تولید" را در استان محروم و مظلوم ایلام به نظاره نشست.!

وی با بیان اینکه برای تکمیل و راه اندازی فاز اول این پروژه عظیم صنعتی (به همراه احداث نیروگاه) علاوه بر آورده ۲۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذار؛ به ۱۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت نیاز است، یادآور می شود: با تکمیل و بهره برداری از این پروژه؛ برای بیش از ۵۰۰ نفر(مستقیم و غیرمستقیم) اشتغالزایی خواهد شد.!

مدیرعامل شرکت فولاد آسمان دهلران با اشاره به اینکه "بیکاری و اشتغال" یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها در شهرستان مرزی دهلران است، تصریح می کند: هر مدیر و مسوولی که در مسیر کارآفرینی، تولید، سرمایه گذاری و اشتغال، سد معبر و اختلال ایجاد کند؛ در خط انقلاب، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری"مد ظله العالی" نیست و باید شدیداً با وی برخورد و زمینه تغییرش نیز فراهم شود.!

"روح الله زرین آبادی" با بیان اینکه برخی مدیران و مسوولان به صیقل و سوهان روح صنعتگران، تولید کنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان تبدیل شده اند و ماندن شان در مسوولیت ها، سم مهلک و پُتک سنگینی است بر تارک صنعت و تولید، تاکید می کند: هر مدیر و مسوولی که چوب لای چرخ صنعتگران و تولید کنندگان بگذارد، خائن به ملت و ضد اهداف بلند انقلاب اسلامی و منویات مقام عظمای ولایت است.!

وی با اشاره به اینکه همه تولید کنندگان و صنعتگران در سال"جهش تولید" به تغییر روحیه، نگاه و نگرش مدیران و مسوولان، امیدوار هستند، ادامه می دهد: از همه مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بویژه استاندار و مجموعه معاونین اش؛ انتظار داریم که با سرپنجه تدبیر، موانع و مشکلات فراروی این پروژه مهم را حل و فصل کنند و نگذارند که این طرح بزرگ و اشتغالزا همچنان عاطل و باطل بماند.

مدیرعامل شرکت فولاد آسمان دهلران با بیان اینکه اگر استاندار، نمایندگان مجلس، بانک های عامل، مسوولان ذیربط و مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان بیش از پیش همراهی و همکاری کنند، این طرح در سریع ترین زمان ممکن تکمیل و افتتاح خواهد شد، اضافه می کند: بیش از چهار سال است که در هفت خوان بروکراسی های سخت اداری و بی مهری و کم لطفی برخی مسوولانِ مردم آزار؛ می سوزیم و می سازیم اما همچنان به عنایات الهی و توجهات معصومین(ع) و حمایت های علمی و عملیاتی مسوولان دلسوز در سطح کشور و استان امیدواریم.

"روح الله زرین آبادی" خاطرنشان می سازد: از همه مسوولان استانی بویژه استاندار ایلام؛ انتظار می رود که در سال"جهش تولید" با دقت و تدبیر، زمینه رفع موانع این پروژه را فراهم کنند و نگذارند که سرمایه گذاری های صورت گرفته در این پروژه مُفت هدر برود.!

وی در پایان با تقدیر و تشکر از تلاش ها و زحمات همه مدیران جهادی و انقلابی که مجاهدانه و دلسوزانه در راستای حمایت از تولید می کوشند، یادآور می شود: از دادستان سختکوش مرکز استان ایلام که آگاهانه، مجدانه، دلسوزانه و مصرانه؛ حامی صنعت و تولید است، صمیمانه سپاسگزاری می کنم و عاجزانه تقاضا دارم که کما فی السابق همراه و حامی صنعتگران باشد و با ورود به داستان تلخ این پروژه مهم، زمینه تکمیل و راه اندازی آن را فراهم نماید و در تحقق شعار سال"جهش تولید" در استان ایلام نقش آفرینی کند.

عناوین برگزیده