تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۱۴۰۵۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
با نگاهی بر میزان مصرف ظاهری فولاد میانی و محصولات فولادی؛

رشد 36 درصدی تولید مقاطع طویل فولادی در 6ماهه اول/ مصرف ظاهری فولاد میانی از مرز 11میلیون تن عبور کرد

می متالز - گزارشی از میزان مصرف ظاهری فولاد میانی و محصولات فولادی در ۶ ماهه سال ۹۸ و ۹۹ منتشر شد که بر اساس آن بیشترین میزان مصرف فولاد میانی در ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته متعلق به مجموع مقاطع طویل فولادی به میزان ۳۶درصد است. همچنین بیشترین مصرف ظاهری برای فولاد میانی در 6ماهه اول 99 ثبت شده که از مرز 11میلیون تن عبور کرده است.
رشد 36 درصدی تولید مقاطع طویل فولادی در 6ماهه اول/ مصرف ظاهری فولاد میانی از مرز 11میلیون تن عبور کرد

به گزارش می متالز، در اولین بخش به میزان مصرف ظاهری مجموع مقاطع طویل فولادی نگاهی می اندازیم‌؛ بر این اساس در ۶ماهه نخست سال ۹۸ میزان مصرف تیرآهن ۴۵۲هزارتن بوده که این عدد در ۶ماهه اول امسال به ۵۶۴هزارتن رسیده و رشد ۲۵درصدی داشته است. همچنین میلگرد در مدت ۶ماهه اول ۹۸ مصرف ظاهری به مقدار ۲۷۷۵هزارتن داشته که این عدد در سال جاری و طی این مدت به ۳۹۱۶هزارتن رسیده و رشد ۴۱درصدی داشته است.

نبشی، ناودانی و سایر مقاطع نیز در مدت ۶ماهه نخست سال گذشته ۳۳۰هزارتن مصرف ظاهری داشته اند که این عدد در سال ۹۹ به ۳۵۲هزارتن رسیده و تغییر ۳۶درصدی در میزان مصرف داشته است. در مجموع مقاطع طویل فولادی ۳۵۵۷هزارتن در ۶ماهه اول ۹۸ مصرف ظاهری داشته اند و امسال اسن عدد به ۴۸۳۲هزارتن رسید و رشد ۳۶درصدی در مصرف ظاهری را ثبت کرده اند.

گروه بعدی مجموع مقاطع تخت فولادی هستند. به این شکل که می بینیم ورق گرم در ۶ماهه نخست امسال به میزان ۴۵۸۳هزارتن مصرف ظاهری داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که عدد ۴۱۴۹هزارتن بروی آن ثبت شده با رشد مصرف ظاهری ۱۰درصدی همراه شده است.

همچنین ورق سرد نیز طی مدت ۶ماهه اول ۹۹ به میزان ۱۴۴۴هزارتن مصرف ظاهری داشته که این عدد دز مدت ۶ماهه ۹۸ برابر با ۱۲۸۸هزارتن بوده که نشان میدهد ۱۲درصد تغییر مصرفی داشته است.

ورق پوشش دار نیز یکی دیگر تز مقاطع تخت فولادی است که طی مدت ۶ماهه نخست امسال ۸۴۵هزارتن مصرف ظاهری داشته و این در حالی است که در همین مدت در سال قبل رقم مصرف ظاهری آن ۷۹۹هزارتن بودهاست، در نتیجه این محصول نیز در ۶ماهه اول امسال رشد ۶درصدی در مصرف ظاهری داشته است.

در مجموع کل مقاطع تخت فولادی در ۶ماهه ۹۹ به میزان ۴۷۳۸هزارتن و در ۶ماهه ۹۸ به مقدار ۴۱۱۴هزارتن مصرف ظاهری داسته اند که در نهایت با رشد ۱۵درصدی در مصرف ظاهری همراه گشته اند.

این گزارش می‌افزاید: کل محصولات فولادی در شش ماهه نخست سال ۹۹ به مقدار ۱۰۴۳۷هزارتن و ۶ماهه سال گذشته ۸۵۲۴هزارتن مصرف ظاهری داسته اند و در نهایت رشد ۲۲درصدی در مصرف انها طی ۶ماهه اول امسال ثبت شده است.

به این ترتیب که بیلت و بلوم در ۶ماهه نخست سال ۹۸ به میزان ۵۵۵۸هزارتن و در ۶ماهه نخست امسال ۶۶۵۴هزارتن مصرف ظاهری داشته اند، بنابراین در این بخش نیز رشد ۲۰درصدی در مصرف ظاهری همراه شده است‌.  در مصرف ظاهری اسلب نیز طی ۶ماهه نخست انسال عدد ۵۱۷۴هزارتن ثبت شده است در حالیکه طی مدت مشابه در سال گذشته مصرف ظاهری این محصول فولادی برابر با ۴۳۶۰هزارتن بوده است؛ در مجموع مصرف این محصول نیز رشد ۱۹درصدی را ثبت کرده است.

فولاد میانی یکی دیگر از محصولات مهم و پر مصرف است. به این شکل که می‌بینیم در ۶ماهه اول امسال مصرف ظاهری آن ۱۱۸۲۸هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که عدد ۹۹۱۸ تن ثبت شده رشد ۱۹درصدی داشته است.

در نهایت میزان مصرف ظاهری آهن اسفنجی در مدت ۶ماهه نخست امسال ۱۵۳۸۸هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ که عدد ۱۳۵۸۰هزارتن به ثبت رسیده با رشد ۱۳درصدی همراه گشته است.

عناوین برگزیده