تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۴۰۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی گمرک اعلام کرد:

تجارت ایران با کشورهای اکو به ۴.۵ میلیارد دلار رسید

می متالز - طبق اعلام گمرک، میزان تجارت شش ماهه ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو بیش از ۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تن بوده است.
تجارت ایران با کشورهای اکو به ۴.۵ میلیارد دلار رسید

به گزارش می متالز، طبق اعلام گمرک، میزان تجارت شش ماهه ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو به بیش از ۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تن برابر با چهار میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۲۰ دلار رسیده است.

سید روح الله لطیفی در تشریح وضعیت تجارت خارجی با کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: در این سازمان ۱۰ کشور ایران، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان عضو هستند که طی شش ماه اول امسال میزان تجارت خارجی با اعضای این سازمان به بیش از ۹ میلیون و ۱۹۹ هزار تن برابر با چهار میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۹۲۰ دلار رسیده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: سهم صادرات کشورمان در این بازه زمانی بالغ بر شش میلیون و ۵۴۰ هزار و ۲۹۵ تن برابر با دو میلیارد و ۵۲۶ میلیون و ۱۸ هزار و ۵۳۸ دلاربوده که از این میزان، افغانستان با یک میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۲۷ دلار مقصد اول صادراتی کالاهای ایراتی به این اتحادیه بوده است. 

به گفته سخنگوی گمرک، ایران در نیمه نخست امسال بالغ بر دو میلیون و ۶۵۷ هزار و ۷۰۶ تن کالا برابر با دو میلیارد و ۱۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۳۸۲ دلار از کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو واردات داشته است که بیشترین میزان واردات از ترکیه به ارزش یک میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۴۸ دلار بوده است.

عناوین برگزیده