تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۴۰۵۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییر در قوانین پیش گشایش معاملات بورس تهران

می متالز - معاون بورس تهران درباره مشکلات پیش‌گشایش معاملات بورس گفت: همانند دیگر کشورهای دنیا می‌توانیم یک دوره‌ای داشته باشیم که امکان حذف و ویرایش وجود نداشته باشد با عنوان Cancellation و در بخشی دیگر معامله‌گران اجازه داشته باشند، سفارش‌های خود را حذف و ویرایش کنند.
تغییر در قوانین پیش گشایش معاملات بورس تهران

به گزارش می متالز، محمود گودرزی گفت: درباره مشکلاتی که در پیش گشایش وجود دارد، طبق بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که همانند دیگر کشورهای دنیا یک دوره No Cancellation داشته باشیم ، به این معنا که اگر دوره پیش گشایش را دو قسمت بکنیم از لحاظ زمانی، در یک قسمت معامله گران اجازه داشته باشند، سفارش‌های خودشان را حذف و ادیت کنند، همچنین در مرحله دیگری که به آن No Cancellation می گویند، امکان حذف سفارش یا ادیت وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه زمانی این مهم عملیاتی می شود، تصریح کرد: فکر می‌کنم که ان‌شاءالله به‌زودی بتوانیم در هیات مدیره بورس تهران به این جمع‌بندی برسیم که دقایق پایانی منتهی به شروع معاملات را به عنوان دوره no cancellation در نظر گیریم و بر اساس آنچه که بورس تعیین می کند، در یک دوره زمانی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می تواند اجازه سفارش گذاری و تغییر سفارشات وجود داشته باشد.

معاون بورس تهران ادامه داد: پس از آن بر اساس بازه زمانی که تعیین خواهد شد، ما دوره no cancellation به مدت ۵ یا ۱۰ دقیقه خواهیم داشت.

گودرزی گفت: رصد این موضوع هم خیلی پیچیدگی ندارد، ان‌شاءالله اگر از لحاظ فنی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران هم موافقت کند، من فکر می‌کنم که این اصلاحات دوره پیش گشایش به‌زودی عملیاتی شود.

عناوین برگزیده