تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۴۰۸۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار ‌می‌کند

سه دوره آموزشی ضمانتنامه‌های بانکی، مکاتبات ‌بین‌المللی و ثبت سفارش واردات کالا

می متالز - موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران (ITECC) سه دوره آموزشی با عناوین «ضمانت‌نامه‌های بانکی»، «مکاتبات بازرگانی ‌بین‌المللی» و دوره آموزشی جامع «ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW و اظهار از راه دور در گمرک» برگزار ‌می‌کند.
سه دوره آموزشی ضمانتنامه‌های بانکی، مکاتبات ‌بین‌المللی و ثبت سفارش واردات کالا

به گزارش می متالز، اتاق بازرگانی تهران در ادامه برنامه‌ریزی‌ها برای تدارک دوره‌های آموزشی متنوع و کاربردی برای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار، سه دوره آموزشی «ضمانت‌نامه‌های بانکی»، «مکاتبات بازرگانی ‌بین‌المللی» و دوره آموزشی جامع «ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW و اظهار از راه دور در گمرک (EPL)» را در نوبت برگزاری دارد. بر این اساس، فعالان بخش خصوصی بر اساس نیازهای آموزشی خود ‌می‌توانند از این دوره‌ها بهره بگیرند.

دوره آموزشی ضمانت‌نامه‌های بانکی

 موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق تهران دوره آموزشی «ضمانتنامه‌های بانکی» را به مدت 8 ساعت آموزشی و همزمان به صورت حضوری و آنلاین برگزار ‌می‌کند. این دوره، برای روزهای 18 و 25 آذرماه از ساعت 15 تا 19 برنامه‌ریزی شده و تدریس در آن برعهده سعید تراشیون است.

 سرفصل‌های آموزشی در آن شامل مواردی چون تعریف ضمانت و کاربرد آن در پوشش ریسک تعهدات در تجارت داخلی و ‌بین‌الملل، تفاوت ضمانت‌نامه‌های مستقل/عندالمطالبه با ضمانت‌نامه‌های تبعی، تعریف و ویژگی‌های ضمانت‌نامه‌های مستقل بانکی، مقایسه ضمانت‌نامه‌های مستقل با اعتبارات اسنادی، طرفین و فرایند صدور و ابلاغ ضمانت‌نامه‌های بانکی، انواع روش‌های صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی، مقایسه کاربرد ضمانت‌نامه‌های تعهد پرداخت با اعتبارات اسنادی و اصول تنظیم متن ضمانت‌نامه‌های بانکی است.

دوره آموزشی مکاتبات بازرگانی ‌بین‌المللی

دوره آموزشی دیگری که قرار است در آذرماه برگزار شود، «مکاتبات بازرگانی ‌بین‌المللی» است. این دوره آموزشی از شانزدهم آذر ماه آغاز شده و روزهای برگزاری آن یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت 16:30 تا 19:30خواهد بود. تدریس در این دوره برعهده بهمن متولی است.

در سرفصل‌های آموزشی دوره مکاتبات بازرگانی ‌بین‌المللی که طی 8 جلسه آموزشی برگزار ‌می‌شود، مواردی چون ایمیل تجاری و قالب مکاتبات تجاری، محتوا و سبک، اصطلاحات تجاری در ایمیل و نامه، سفارشات و ایمیل‌های مربوطه نحوه ثبت سفارشات و سفارش خرید و تأیید فروش گنجانده شده است. لازم است توضیح داده شود که برگزاری این دوره همزمان به صورت حضوری و آنلاین خواهد بود.

دوره آموزشی ثبت سفارش واردات کالا

دوره آموزشی جامع ثبت سفارش واردات کالا از طریق سامانه NTSW و اظهار از راه دور در گمرک (EPL) هشتم دی ماه آغاز ‌می‌شود و روزها و ساعات برگزاری آن، دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ساعت 16 لغایت20 خواهد بود. در اطلاعیه این دوره آمده است که مباحث مربوط به ثبت سفارش تنها به صورت حضوری ارائه شده و مباحث مربوط به اظهار در گمرک به صورت حضوری و آنلاین برپا خواهد شد.

مدت برگزاری این دوره 24 ساعت بوده و مفاهیمی ‌چون آشنایی با مراحل گام به گام (نقشه راه) فرآیند واردات قطعی، نحوه ثبت‌نام و دریافت رمز عبور و نام کاربری در سامانه جامع تجارت ایران، نحوه جست‌وجو و دریافت شناسه فروشنده خارجی، نحوه تامین ارز واردات کالاهای اساسی بدون نیاز به استفاده از سامانه نیما، نحوه تامین ارز واردات کالاهای غیراساسی از طریق ارز حاصل از پروانه صادراتی، مقدمات اظهار کالا در گمرک، ارزش‌گذاری کالا، ارتباط گمرک با پایانه‌های حمل داخلی و ارتباط گمرک با بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی و تعیین منشأ ارز در این دوره آموزش داده خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌های آموزشی برای ثبت‌نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرس edu.tccim.ir قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه‌مدت) مراجعه کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت، کلاس‌ها بر اساس تاریخ واریز وجه ثبت‌نام از سوی متقاضیان تشکیل خواهد شد. متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر ‌می‌توانند با شماره تلفن‌های 88107732 و 88107723 تماس بگیرند.

ثبت‌نام آنلاین و آگاهی از سایر دوره‌ها

عناوین برگزیده