تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۴۰۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون بازار بورس اوراق بهادار: بازارگردان «خودرو» مورد تایید نیست

می متالز - معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران از نداشتن بازارگردان مورد تایید نماد «خودرو» خبر داد و گفت: بازار گردان نماد خودرو مورد تائید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف انجام می‌شود.
معاون بازار بورس اوراق بهادار: بازارگردان «خودرو» مورد تایید نیست

به گزارش می متالز، محمود گودرزی درباره بازار گردانی در بورس توضیح داد: بورس تهران اقدامات خوبی در رابطه با بازار گردانی انجام داده است و از مجموع ۳۴۵ نماد بورسی بیش از ۱۸۰ شرکت بازار گردانی سهام را قبول کرده‌اند با اینکه تعدادی از شرکت‌ها تخلف انجام دادند و بازار گردان معرفی نکردند، به مراجع ذی‌ربط معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بورس تهران به جد بحث بازار گردانی را در نماد‌ها دنبال می‌کند، افزود: بازار گردانی الزام است و بر اساس دستورالعمل پذیرش نماد‌ها در بازار سرمایه عملا شرکت‌ها و ناشران باید بازارگردان داشته باشند و این دستورالعمل شامل شرکت‌های که از قبل وارد بورس شدند، نیز می‌شود.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرد: شرکت‌ها، ناشران و سهامداران عمده‌ای که بر اساس مصوبات شورای عالی بورس هنوز اقدام به انتخاب بازار گردان نکردند از طریق مراجع ذی‌صلاح، به تخلفات آنان رسیدگی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها اقدامات لازم را برای بازار گردانی انجام دادند برخی از سهامداران عمده به دلیل مشکلات مالی نتوانستند بازارگردان داشته باشند.

وی گفت: بازار سازی با بازار گردانی متفاوت است بازار سازی از یک طرفه شدن بازار جلوگیری می‌کند، اما بازار گردانی به تحلیل دامنه و نقد شوندگی می‌پردازد.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: بازار گردان نماد خودرو مورد تائید شرکت بورس تهران نیست و پیگیری لازم برای رسیدگی به این تخلف صورت گرفته است، اما مدیران ایران‌خودرو در تلاش هستند تا بازار گردان داشته باشند و نامه‌های ارسال کردند، اما هنوز بازار گردان معرفی نکردند.

گودرزی در پایان گفت: نماد خودرو قرارداد بازار گردانی با شرکت بورس ندارند و تاخیر در اعلام بازار گردان یک تخلف است.

عناوین برگزیده