تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۴۱۰۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اتحادیه طلا وجواهر به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا هشدار داد

می متالز - اتحادیه طلا و جواهر تهران، معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی را غیرقانونی اعلام کرد و به دلالان و معامله‌گران هشدار داد.
اتحادیه طلا وجواهر به معامله‌گران فردایی و کاغذی سکه و طلا هشدار داد

به گزارش می متالز، اتحادیه طلا و جواهر تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: معاملات غیرفیزیکی و صوری طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی، موجب نوسان بازار شده و غیرقانونی است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

معامله‌گران طلای آب‌شده و سکه باید در واحدهای دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه طلا و جواهر تهران داد و ستد کنند و در صورت معامله با دلالان کاغذی و فردایی، پس از صدور اخطار، واحد متخلف برای بار اول پلمب و در صورت تکرار، پروانه کسب به صورت دائم ابطال خواهد شد.

کلیه سایت‌ها و کانال‌های اعلام نرخ قیمت طلا و سکه مجاز به اعلام قیمت فردایی یا کاغذی نیستند و در صورت مشاهده برخورد قانونی می شود.

بر اساس این گزارش، فعالان بازار تمام آشفتگی بازار و افزایش تقاضارا ناشی از سفته‌بازی‌ می دانند که به منظور سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش ریال اقدام به خریدهای غیرواقعی و تقاضای کاذب کرده و با خرید سکه به تعداد بالا حتی تا ۲۰۰ سکه، بازار را آشفته می‌کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده