تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۱۴۱۱۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت استان کرمان:

کرمان نیازمند تفویض اختیارات بیشتری است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به لزوم تفویض اختیارات به کارگروه های استانی گفت: ما برای کنترل شرایط و پیگیری مشکلات این استان در شرایط دشوار فعلی نیاز به تفویض اختیارات بیشتری هستیم.
کرمان نیازمند تفویض اختیارات بیشتری است

به گزارش می متالز، مهدی حسینی نژاد شامگاه پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تفویض اختیاراتی که علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت همواره پیگیر آن بود را پیگیری خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر ما چالشی را در بحث روغن داشتیم درحالی که در کرمان ۲ شرکت روغن نباتی داریم. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه در کارخانه روغن نباتی فریکو ۶ هزار ۱۰۰ لیتر روغن ذخیره داشتیم اما نتوانستیم از آن استفاده کنیم گفت: متاسفانه تا دستورات را از پایتخت بگیریم و در اختیار مردم قرار دهیم، اندکی زمان بر است. 

وی افزود: درخواست داریم تا ۲۰ درصد از ذخایر استراتژی را در اختیار کارگروه ما بگذارید تا در شرایط خاص بین مردم توزیع شود. 

حسینی نژاد تاکید کرد: در کرمان کارخانه جهان فولاد داریم و با کارخانه های بزرگ و تکمیل چرخه فولاد قطب فولاد کشور خواهیم شد اما می خواهیم اختیاری به کارگروه رفع موانع تولید بدهید تا به کارگاه های کوچک که نمی‌توانند مواد اولیه شان را از بورس بخرند، کمک شود. 

آیین‌نامه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصلاح شود

رییس اتاق اصناف استان کرمان نیز گفت: فروشگاه های افق کورش یکی از بزرگ ترین مشکلات ما در کرمان است، که لازمه آن این است تا آیین نامه فروشگاه های زنجیره ای اصلاح شود. 

یوسف جعفری تاکید کرد: داروخانه ها قانون خاصی ندارند و البته مشمول نظام صنفی هستند که نیازمند تجدید نظر قانون آنها هستیم. 

به گفته وی وارد کنندگان به دلیل وجود مشکلات کالا را بدون فاکتور ارائه می کنند، این موضوع باید پیگیری شود تا از اختلاف قیمت ها جلوگیری شود. 

وی با اشاره به عدم همکاری سازمان اماکن تصریح کرد: توقع می‌رود اماکن در این شرایط همکاری بیشتری با ما داشته باشد. 

جعفری با بیان اینکه چند سالی است رفع آلایندگی صنوف آلاینده را پیگیری می کنیم گفت: متاسفانه هنوز نتیجه نگرفتیم، امیدواریم بزودی یک زمین در شهرک صنعتی به ما واگذار شود تا ‌صنوف آلاینده‌ را منتقل کنیم. 

به‌ گفته وی باید حریم صنفی را منظور کنیم تا از ضرر اصناف جلوگیری شود، زیرا تراکم صنوف کرمان دیگر به مرحله مسمومیت رسیده است. 

وی تاکید کرد: اصنافی که تعطیل هستند بسیار متضرر شدند و این موضوع تعطیلی باید تجدید نظر شود.

عناوین برگزیده