تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۳۴۰
کد خبر: ۱۴۱۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شد:

افتتاح یک واحد صنعتی تولید کننده قطعات حفاری در شهرک صنعتی اهواز/ انجام مطالعات راه اندازی شهرک فنآوری نفت، گاز و پالایش خوزستان

می متالز - یک واحد صنعتی تولید کننده قطعات حفاری نفت و گاز با حضور سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خوزستان افتتاح شد.
افتتاح یک واحد صنعتی تولید کننده قطعات حفاری در شهرک صنعتی اهواز/ انجام مطالعات راه اندازی شهرک فنآوری نفت، گاز و پالایش خوزستان

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/182670/104.jpg

به گزارش می متالز، در جریان سفر به استان خوزستان، واحد صنعتی "ایرمان استیل حفاری کیش" فعال در زمینه ساخت و تعمیر قطعات حفاری با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز به بهره برداری رسید.

علی اصغر مصاحب همچنین از واحد صنعتی "واشرسازی بهتا" تولید کننده تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت و گاز با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶۰ نفر و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز نیز بازدید کرد و به ارزیابی و بررسی کیفیت تولید و مسائل و مشکلات این واحد صنعتی پرداخت.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه در نشست با مشاوران مستقر در مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار و اعضای انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز، مسائل و مشکلات تولید کنندگان در این صنعت استراتژیک کشور را مورد بررسی قرار داد.

مصاحب در این نشست اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موافق راه اندازی شهرک فنآوری نفت، گاز و پالایش در استان خوزستان است و مطالعات آن انجام گرفته و با انجام اصلاحات مد نظر، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی به دو وظیفه مهم سازمان متبوع خود در حمایت از صنایع کوچک و متوسط نیز اشاره کرد و افزود: عارضه یابی و تربیت مشاوران برای کمک به واحدهای تولیدی از اهداف این سازمان است؛ چرا که وجود مشاوران توانمند و آگاه، زمینه ساز تسهیل در فرآیند تولید و ارتقاء بهره وری می‌باشد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تأکید بر این ‌که یک مشاور کسب و کار مسلط بودن مستلزم برخورداری از پتانسیل علمی و اجرایی و آشنایی با فرصت‌ها و تهدیدهای ملی و بین‌المللی است، اضافه کرد: مشاوران صنایع باید دانش و مهارت ایجاد ارتباط بین علم و صنعت را داشته باشند.

مصاحب ادامه داد: خوزستان در بخش مشاوران واحدهای تولیدی نسبت به استان‌های دیگر پیشرو است و برای داشتن مشاورانی کارآمد و آگاه با توجه به شرایط کنونی نشأت گرفته از بیماری کرونا و تحریم‌های غیر انسانی، نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی با روش‌های به ‌روزتر هستیم.

وی با تصریح بر این‌که برای تاب آوری اقتصادی در مقابله با تحریم‌ها باید به شهرک‌های صنعتی و رونق تولید توجه مضاعف داشت، عنوان کرد: تا پایان سال جاری باید ۲ هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور به چرخه تولید بازگردانی شوند که تا کنون بیش از ۸۰۰ واحد راه اندازی مجدد شده‌اند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بهبود فضای کسب و کار، رفع نیازهای فنآورانه، انتقال فنآوری، توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی و توسعه خوشه‌های صنعتی، عارضه یابی واحدهای تولیدی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی را از مهم‌ترین برنامه‌های عمل این سازمان بیان کرد.

مصاحب گفت: پایدار نمودن اشتغال از ایجاد آن مهم‌تر است و با توجه به آسیب پذیر بودن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، باید همواره نسبت به تهدیدهای موجود آگاهی و آمادگی داشت که در این مسیر، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید زمینه و ابزاری مطلوب برای مقابله با موانع و دست اندازهای تولیدی است.

وی با اشاره به برخورداری استان خوزستان از ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب یادآور شد: ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که هفت درصد از این تعداد در خوزستان واقع‌اند و در این استان تنوع و ارزش افزوده واحدهای صنعتی در سطح بالایی قرار دارد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از نمایشگاه ساخت داخل و نیازهای احصاء شده در زمینه صنایع فلزی در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز بازدید کرد.

مصاحب در حاشیه این بازدید، فرهنگ سازی برای توجه به تولید و تولید کننده داخلی را مهم‌ترین اقدام برای پویایی و توسعه اقتصادی کشور برشمرد.

وی در پایان سفر یک روزه خود به خوزستان، از شهرک و ناحیه صنعتی رامهرمز واقع در منطقه کمتر توسعه یافته این استان نیز بازدید کرد.

عناوین برگزیده