تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۴۱۷۸۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حمایت مالی از واحدهای معدنی لازم است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حمایت مالی از واحدهای معدنی لازم است، گفت: رعایت تبصره ذیل ماده ۹ قانون اصلاح معادن مصوب مجلس شورای اسلامی از سوی بانک‌ها و موسسات مالی، منجر به فعال‌سازی حداقل ۳۰ درصدی معادنی که با مشکل نقدینگی روبرو هستند؛ می‌شود.
حمایت مالی از واحدهای معدنی لازم است

به گزارش می متالز، حبیب امین‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه بخش معدن در توسعه اقتصادی کشور و ارزش افزوده و اشتغال زایی قابل ملاحظه این بخش، شبکه بانکی کشور با رعایت قوانین و مقررات حاکم باید نگاه و حمایت خاص و ویژه‌ای را نسبت به این بخش معطوف داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق تبصره ماده قانون یاد شده موسسات مالی نظیر بانک‌ها مکلف‌اند معادن دارای پروانه بهره‌برداری را به عنوان عنوان وثیقه و تضمین اعطاء پرداخت تسهیلات مالی بپذیرد.

وی تصریح‌کرد: تنها دارای معدن‌کاران پروانه بهره ‌برداری است که به عنوان یک سند رسمی دولتی ازسوی سازمان صمت صادر می‌شود و طبق قانون می‌تواند به عنوان ضمانت برای دریافت تسهیلات از سوی معدن کار به بانک‌ها ارائه شود.

امین زاده خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام گرفته در صورت حمایت بانک‌ها و موسسات مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا ۳۰ درصد رشد خواهد داشت.

براساس این گزارش؛ در آذربایجان شرقی انواع مواد معدنی فلزی طلا، مس، آهن و غیر فلزی دیاتومیت، انواع خاک‌های صنعتی، ورمیکولیت، سنگ‌های تزئینی، سنگ‌های آذرین، معادن شن و ماسه و سنگ لاشه در حال استخراج است.

عناوین برگزیده