تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۴۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی ویژگی ها و تفاوت های بورس ایران و روسیه از زبان مدیرعامل آلپاری

می متالز - مدیرعامل شرکت تحقیق و تحلیل آلپاری روسیه ضمن بررسی ویژگی ها و تفاوت های بورس ایران و روسیه ،درخصوص تاثیر مستقیم شرایط اقتصادی بین المللی و میزان نوسان ارز بر توقف نمادها توضیحاتی داد.
بررسی ویژگی ها و تفاوت های بورس ایران و روسیه از زبان مدیرعامل آلپاری

به گزارش می متالز، روبرتو دی آمبروسیو در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس و بیمه درخصوص ویژگی های بورس روسیه و تفاوت های موجود ان از لحاظ ارزش بازار،تعداد سهامداران و توقف نمادها با بورس ایران گفت: بازار روسیه به علت دارا بودن تخصص هایی بازاری مجهز با فناوری بالا است همینطور سرمایه گذاری آنها از نظر ابعاد متفاوت است، اما ایران و روسیه با در نظر گرفتن مسائل بین المللی یکسری شرایط مشابه هم دارند. بورس روسیه از نظر تجربه،تخصص و فناوری درسطح بالاتری است اما بورس ایران نیز تلاش می کند به ان سطح برسد.

وی افزود: توقف نمادها جهت پیشگیری از ضرر بیشتر در بورس های دیگر هم اتفاق می افتد البته شرایط خارجی نیز همانند شرایط اقتصادی بین المللی یا بحران های دیپلماتیک روی بازار تاثیر مستقیم می گذارد،توقف نمادها همچنین  برای  گذاشتن محدودیت روی میزان نوسان ارز و تاثیر آن در بورس ها انجام می شود.

این مقام مسئول درخصوص عرضه سهام شرکت های ایرانی در بورس روسیه گفت: عرضه سهام شرکت های ایرانی در بورس روسیه باید بررسی شود،باید با ارتباط دادن دو سیستم وضعیت  انتقال ارزش پول را بررسی کرداما در حال حاضر در این زمینه اطلاعاتی ندارم چراکه بسیار تخصصی است و یک سری قوانین اولیه ای برای انتقال پول از بانک به بانک وجود دارد که بایدحل شود.

آمبروسیو درپاسخ به پرسش آیا با بررسی جذب سرمایه گذار خارجی در بازارسرمایه ایران،می توانید سرمایه گذار خارجی را برای سرمایه گذاری در ایران مجاب کنید؟ گفت: بازار ایران به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری  بازار بسیار جذابی است و در آن انتخاب های کمی برای سودهای بالا وجود دارد اما نکته جالب توجه این است که استارت آپ های سایز متوسط که در حال حاضر در این کشور به فرابورس دسترسی دارند مشفول رشد و غلبه بر مشکلات ناشی از تحریم وسایر مسائل مدیریتی هستند. موقعیت بسیار خوبی  است تا سرمایه گذاران خارجی را به سرمایه گذاری در ایران مجاب کنیم ولی باید متوجه قوانینی که برای ایران وضع می شود باشیم، انتقال سرمایه از خارج به ایران به عنوان مشکل اصلی باید لحاظ شود که تاکنون حل نشده است.

وی درخصوص ریسک های بازار ایران گفت: از ویژگی های بازار ایران ارتباط با انرژی است، از شاخص بورس می توان به ارتباط آن با قیمت نفت پی برد،از دیدگاه ما این مسئله به عنوان یک ریسک متمرکز مبنی بروابستگی زیاد اقتصاد به نفت بررسی می شود و اگر قرار است بورس ایران با ریسکی این چنینی مواجه شود باید در آن تنوع ایجاد شود تا قیمت نفت بر این بازار تاثیر نگذارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران