تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۴۱۸۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایمیدرو منابع مالی احداث واحد‌های فرآوری در استان‌ها را تامین می‌کند

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی ایمیدرو برای تامین مالی واحد‌های فرآوری از جمله فرآوری گوهرسنگ‌ها در استان‌ها خبر داد و گفت: ایمیدرو آماده است تا منابع مورد نیاز را از محل منابع صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به عهده گیرد.
ایمیدرو منابع مالی احداث واحد‌های فرآوری در استان‌ها را تامین می‌کند

ایمیدرو منابع مالی احداث واحد‌های فرآوری در استان‌ها را تامین می‌کند

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در نشست پایش استانی، اقدامات ایمیدرو در حوزه گوهرسنگ‌ها که با حضور استانداران کرمان و قم و امضای تفاهم‌نامه برگزار شد، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان ایمیدرو و استانداری‌ها در بخش گوهرسنگ‌ها، به تعیین تعهدات بین دو طرف منجر و سبب تسریع در اجرای این مهم می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های این سازمان در توسعه صنعت گوهرسنگ استان‌های خراسان رضوی، قم، کرمان، اصفهان در قالب تفاهم‌نامه با استانداری‌ها سرعت می‌گیرد.

 تسریع اجرای تفاهم‌نامه‌های ایمیدرو با استانداری‌ها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این تفاهم‌نامه‌ها توسعه اکتشاف، استخراج، احیاء معادن کوچک، تامین مالی برای احداث واحد‌های فرآوری، بازار و اشتغال‌زایی با محوریت رونق مشاغل خانگی، مورد توجه است.

غریب پور با اشاره به برنامه‌های آموزشی در بخش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، افزود: در راستای برنامه‌های عملیاتی حاصل از سند توسعه صنعت گوهرسنگ کشور، مقرر شد در پنج استان دارای گمرک تخصصی (تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد و اصفهان) تجهیز مراکز و برگزاری دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی گفت: این آموزش در راستای گوهرشناسی (سنگ‌های رنگین و الماس) و اصالت‌سنجی و ارزش‌گذاری گوهرسنگ‌ها، به مدت ۱۵۰ ساعت در استان‌های فوق برگزار می‌شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: تاکنون ۱۰ عنوان پژوهشی در حوزه گوهرسنگ‌ها تدوین شده است. از این تعداد، سه طرح پژوهشی برجسته در بخش « اکتشاف یاقوت سرخ در مرمریت‌های خاش »، «بهسازی پلیمری فیروزه‌های نیشابور» و «اکتشاف و بررسی گوهرسنگ‌های پگماتیت‌های محور قروه – گلپایگان» مورد توجه است.

تامین مالی واحد‌های فراوری معرفی شده کرمان

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص اقدامات و برنامه‌های این سازمان در استان کرمان گفت: ایمیدرو تامین مالی واحد‌های فراوری معرفی شده از سوی استانداری کرمان را بر عهده خواهد گرفت.

حمایت از سوی صندوق بیمه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه تامین مالی از محل اعتبارات صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی انجام می‌شود، افزود: کارگروهی از سوی ایمیدرو با هدف برنامه‌هایی برای توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها در کرمان شامل بخش‌های اکتشاف، استخراج، فراوری و بازار به این استان اعزام خواهند شد.

انجام اقدامات آموزشی و توسعه‌ای در قم توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای ایمیدرو در استان قم، گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی، سازمان‌دهی معادن، اکتشاف و توسعه زیربنا‌ها در استان قم توسط ایمیدرو انجام خواهد شد.

غریب پور افزود: «تامین مالی » مهم‌ترین رویکرد این سازمان در توسعه بخش معدن در استان قم است.

عناوین برگزیده