تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۴۲۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

می متالز - مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به سیاست ثبات‌ساز بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس ایران گفت: بازار سهام بورس و فرابورس سیگنال قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد.
سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

به گزارش می متالز، امیر هامونی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن اشاره به اقدام‌های بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس و تاثیر آن بر بازار سرمایه، نوشت:

«امروز ⁧ بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی ⁧ فرابورس ایران⁩، با سیاستی ثبات‌ساز به خرید صکوک دولت به روش ⁧ توافق بازخرید⁩ (⁧ریپو⁩) اسلامی جمعا بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان با متوسط ⁧نرخ⁩ بازده تا سررسید حدودا ۲۰ درصد اقدام کرد.

بازار سهام ⁧ بورس⁩ و ⁧ فرابورس⁩ هم ⁧ سیگنال⁩ قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧ صعودی⁩ بازار راشاهد بودیم. در معماری بازارهای مالی، ⁧ بازار بدهی⁩ و ⁧ بازار سهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می‌کنند و لازم است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.

پیشنهاد می‌شود به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧ سیگنالینگ⁩ توسط سیاستگذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلو معاملات قرار گیرد و فرابورس ایران برای راه‌اندازی ⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می‌کند.»

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد