تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۴۲۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

می متالز - مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به سیاست ثبات‌ساز بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس ایران گفت: بازار سهام بورس و فرابورس سیگنال قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد.
سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

سیاستگذار پولی، بازار سهام بورس و فرابورس را تقویت کرد

به گزارش می متالز، امیر هامونی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن اشاره به اقدام‌های بانک مرکزی در بازار بدهی فرابورس و تاثیر آن بر بازار سرمایه، نوشت:

«امروز ⁧ بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی ⁧ فرابورس ایران⁩، با سیاستی ثبات‌ساز به خرید صکوک دولت به روش ⁧ توافق بازخرید⁩ (⁧ریپو⁩) اسلامی جمعا بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان با متوسط ⁧نرخ⁩ بازده تا سررسید حدودا ۲۰ درصد اقدام کرد.

بازار سهام ⁧ بورس⁩ و ⁧ فرابورس⁩ هم ⁧ سیگنال⁩ قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧ صعودی⁩ بازار راشاهد بودیم. در معماری بازارهای مالی، ⁧ بازار بدهی⁩ و ⁧ بازار سهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می‌کنند و لازم است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.

پیشنهاد می‌شود به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧ سیگنالینگ⁩ توسط سیاستگذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلو معاملات قرار گیرد و فرابورس ایران برای راه‌اندازی ⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خود را اعلام می‌کند.»

عناوین برگزیده