تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۴۲۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک‌ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال امسال در معادن نقاط مختلف این استان سرمایه‌گذاری شد که ۱۵۷ فرصت شغلی جدید به دنبال داشت.
یک‌ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در معادن استان مرکزی سرمایه‌گذاری شد

به گزارش می متالز، «سعید جعفری‌کرهرودی» افزود: ۷۵۰ میلیارد دلار حقوق دولتی معادن استان مرکزی امسال پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.  

وی اظهار داشت: همچنین ۲۱ پروانه اکتشاف، ۳۰ گواهی کشف و ۲۹ پروانه بهره‌برداری معادن در استان مرکزی صادر شد که با بهره‌برداری از این پروانه‌ها فرصت‌های شغلی قابل توجهی در این استان ایجاد می‌شود.

جعفری کرهرودی ارائه فرصت مناسب برای راه اندازی معادن، رفع اختلاف معادن با دستگاه‌های اجرایی، ابقای پروانه‌های اکتشاف دارای ۵۰ درصد پیشرفت و تشکیل کارگروه‌های مختلف برای بازدید از معادن را از مهمترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در سال جاری عنوان کرد.

۵۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۲۵ میلیون تن و ذخیره قطعی یک هزار و ۳۳۶ میلیون تن با اشتغال چهار هزار و ۴۰۲ نفر و سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در معادن استان مرکزی اشتغال دارند.

عناوین برگزیده