تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۴۲۱۸۳
سرویس خبر : انرژی
رییس هیئت عامل ایمیدرو:

تحویل ۴۰ هزار مترمکعب آب به بندر خمیر/ آشتی صنعت با طبیعت

می متالز - رییس هیئت عامل ایمیدرو ضمن اعلام سرمایه‌گذاری صنایع معدنی در پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی از تحویل ۴۰ هزار مترمکعب آب به بندر خمیر خبر داد.
تحویل ۴۰ هزار مترمکعب آب به بندر خمیر/ آشتی صنعت با طبیعت

به گزارش می متالز، رییس هیئت عامل ایمیدرو ضمن اعلام سرمایه‌گذاری صنایع معدنی در پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی از تحویل ۴۰ هزار مترمکعب آب به بندر خمیر خبر داد.

 

تحویل ۴۰ هزار مترمکعب آب به بندر خمیر

خداداد غریب پور در آیین افتتاح مرحله اول شیرین‌سازی آب و قطعه اول خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی، اظهار داشت:

در بخش معدن و صنایع معدنی سالی درخشان را طی کرد.

در ۶ ماهه اول امسال با رشد ۷۰ درصد تولید آلومینیوم، ۱۰ درصدی شمش فولاد، ۸ درصد رشد محصولات فولادی و ۶ درصدی رشد کاتد مس مواجه بودیم.

با افتتاح این پروژه ۴۰ هزار مترمکعب آب تحویل بندر خمیر خواهد شد که انشالله تا ۵۰ هزار مترمکعب در روز هم قابل افزایش است.

وی در ادامه افزود: امروز صنایع معدنی پروژه مهمی را در کشور رقم زدند و این امر آشتی با طبیعت است.

 

مشارکت ۲۰۰ پیمانکار در پروژه

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان، بیان داشت: منطقی این است که از شیرین‌سازی و انتقال تا سیرجان فازهای بعدی هم پیش برود و صنایع معدنی فصل جدیدی را از تعمیق زیرساخت مهم کشور در بخش آن را رقم بزند.

صنایع معدنی در کنار مردم برای تامین آب شرب و همچنین در کنار مردم برای حفاظت از آب‌های زیرزمینی نسبت به سرمایه‌گذاری در این پروژه اقدام کردند.

مطالعه برای تامین آب بهتر از منابع سطحی بود ولی به روش بین المللی که بیان شد از آب شیرین کن استفاده شد که خوشبختانه در سال ۹۴ شروع شد و اکنون با تکیه بر دانش فنی و پیمانکاران بومی که نزدیک به ۲۰۰ پیمانکار در این پروژه مشارکت داشتند.

عناوین برگزیده