تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۴۲۴۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صادرات 345 هزار تن سیمان به افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون

می متالز - مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 345 هزار تن سیمان از طریق گذرگاه رسمی دوغارون به افغانستان صادر شده است.
صادرات 345 هزار تن سیمان به افغانستان از گذرگاه رسمی دوغارون

به گزارش می متالز، محمد کوه گرد افزود: این میزان سیمان صادر شده در قالب 8 هزار و 600 دستگاه کامیون ترانزیت جا به جا شده است.

وی ظرفیت مجاز بارگیری سیمان با ناوگان حمل و نقل افغانستان را به سنت این کشور 40 تن و بارگیری مجاز کامیون های ترانزیت ایران را 24 تن اعلام کرد و گفت: سیمان از مهترین مصالح ساختمانی صادراتی به سمت افغانستان است که از کارخانجات سیمان سراسر استان به سمت این کشور صادر می شود.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد گفت: بیش از 90 درصد سیمان صادر شده از معبر زمینی دوغارون، به سمت هرات دومین بازار اقتصادی کشور افغانستان است.

کوه گرد افزود: در نیمه نخست امسال 457 هزار تن انواع کالا به سمت افغانستان ترانزیت شد که نسبت به بازه زمانی سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی نیمه اول امسال سه هزار و 50 تن انواع کالا از سمت افغانستان وارد کشور شد که نسبت سال قبل 35 درصد کمتر شده است.

با اشاره به فعالیت بیش از 200 شرکت حمل و نقل در مرز دوغارون افزود: این شرکت ها زمینه اشتغال جوانان جویای کار این منطقه را فراهم کرده و نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده های مرزنشین داشته است.

گمرک 100 ساله دوغارون در زمره پنج گمرک برتر اقتصادی کشور به شما می رود.

سالانه بیش از 2 میلیون تن انواع کالا به ارزش افزون بر 2 میلیارد دلار از سمت گمرک رسمی دوغارون به افغانستان صادر می شود.

گمرک دوغارون در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد همجوار با کشور افغانستان قرار دارد.

عناوین برگزیده