تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۱۴۲۶۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت امور اقتصادی:

خرید اوراق مالی و اسلامی در همه روزهای معاملاتی بورس امکان دارد

می متالز - معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری وزارت امور اقتصادی و دارایی از امکان خرید اوراق مالی اسلامی در همه روزهای معاملاتی بازار بورس خبر داد.
خرید اوراق مالی و اسلامی در همه روزهای معاملاتی بورس امکان دارد

به گزارش می متالز، پیش از این، در یک روز «معاملاتی» در هفته، امکان خرید اوراق دولت در بازار سرمایه توسط نهادهای فعال در این بازار وجود داشت.

بر اساس این اطلاعیه، در ادامه اقدام‌های انجام شده برای تامین مالی دولت به‌وسیله انتشار اوراق مالی اسلامی و برای مشارکت هر چه بیشتر نهادهای فعال در بازار سرمایه، حسب تمهیدات اتخاذ شده توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، متقاضیان خرید اوراق یادشده، می‌توانند در تمامی روزهای معاملاتی به‌وسیله بازار سرمایه نسبت به خرید اوراق مزبور اقدام کنند.

مشخصات این اوراق و اطلاعیه‌های مربوط به آن، در سایت شرکت فرابورس ایران به نشانی الکترونیکی www.ifb.ir قابل مشاهده است.

هفته اول مهرماه امسال مبلغ چهار هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و همچنین هفدهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی در یکم مهرماه برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مبلغ ۷۰۷ میلیارد تومان اوراق به فروش رسید. در مجموع در طی هفته ذکر شده مبلغ  چهار هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان برای مصارف بودجه عمومی از محل انتشار اوراق مالی اسلامی (اعم از اسناد خزانه اسلامی) تأمین مالی شد.

عناوین برگزیده