تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۱۴۲۹۱۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

قیمت هر تن ماسه در سرخس ۳۹ هزار تومان است

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس گفت: قیمت هر تن ماسه در سرخس زیر نوار 39 هزار تومان تعیین شد که باید در کمیسیون نظارت سرخس تصویب شود.
قیمت هر تن ماسه در سرخس ۳۹ هزار تومان است

به گزارش می متالز، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان‌های «بازهم گرانی در سرخس ماسه ساختمان برای بار سوم»، «گرانی ماسه در سرخس برای سومین بار طی یکسال»، «گران شدن ماسه در سرخس» و «باز هم گرانی مصالح ساختمانی در سرخس» را ثبت و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس درباره گرانی ماسه اظهار کرد: ماسه براساس قاعده نظام نرخ‌گذاری جزو گروه سوم است و انجمن صنفی در مشهد با توجه به آنالیز نرخ‌گذاری می‌کند که طبق آنالیز آنها قیمت هر تن 42 هزار تومان مشخص شده بود.

علی اکبر اکبری بیان کرد: ما نسبت به این مسئله ورود کردیم و طبق بررسی کارشناسی شده برخی از مواردی که در آنالیز مشهد آمده بود را برای شهرستان سرخس قبول نکردیم و قیمت هر تن ماسه در سرخس زیر نوار 39 هزار تومان تعیین شد که باید در کمیسیون نظارت سرخس تصویب شود.

وی با اشاره به هزینه حمل و نقل ماسه نیز گفت: 39 هزار تومان برای هر تن ماسه زیر نوار است و این مبلغ جدای از هزینه حمل و نقل است که ما هزینه حمل و نقل تا شهر را 100 هزار تومان در نظر گرفتیم اما با توجه به مسافت‌های مختلف روستاها هزینه نیز متفاوت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس ادامه داد: متاسفانه احتمال دارد کامیون‌داران یک عدد به عدد بالا اضافه کنند؛ اگر مردم متوجه گران‌فروشی یا دریافت وجه اضافه شدند حتماً موضوع را به این اداره گزارش کنند تا پیگیری کنیم چرا که نرخ بالاتر غیرقانونی است.

اکبری به شکایت این اداره از انجمن صنفی شن‌شویی مشهد به دلیل ابلاغ نرخ هر تن ماسه قبل از هماهنگی با شهرستان خبرداد و گفت: انجمن صنفی باید قبل از آنکه نرخ جدید را به شن‌شویی‌ها ابلاغ کند با شهرستان هماهنگ کند اما متاسفانه این کار انجام نشد و از طریق بازرسی اداره کل این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند سیمان، آهن و آجر تصریح کرد: نرخ‌گذاری سیمان و آهن مربوط به بورس می‌شود و بورس تعیین کننده نرخ است اما جزئی فروش‌ها باید سود قانونی خود را رعایت کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سرخس با اشاره به تعیین تکلیف قیمت آجر نیز عنوان کرد: نرخ هر تن آجر 135 هزار تومان تعیین شده است و هر گونه قیمتی بالاتر از این تخلف محسوب می‌شود و در صورت مشاهده یا ارسال گزارش مردمی از طریق تعزیرات حکومتی با گران‌فروشان برخورد می‌شود.

عناوین برگزیده