تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۴۲۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی مطرح کرد:

اصلاح نظام مالیاتی؛ راهکار میان مدت و بلند مدت پیشرفت کشور

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بسیاری از افراد از طریق دلال‌بازی و بنگاه‌داری غیرمولد به سودهای کلان می‌رسند اما در عین حال هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند، گفت: اصلاح نظام مالیاتی راهکار میان مدت و بلند مدت پیشرفت کشور است.
اصلاح نظام مالیاتی؛ راهکار میان مدت و بلند مدت پیشرفت کشور

سیدناصر موسوی لارگانی

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد به ادامه فرارهای مالیاتی در کشور و عدم مدیریت این مهم ازسوی مسوولان، گفت: جلوگیری از فرارهای مالیاتی برخی افراد -که به‌صورت دلالی و کاذب معاملات میلیاردی انجام می‌دهند- اصلی‌ترین قدمی است که مسوولان نظارتی باید در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور بردارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه تنها مالیات کارمندان و تولیدکنندگان به موقع کسر می‌شود در حالی که تولیدکنندگان در شرایط سختی چرخ اقتصاد این کشور را می‌گردانند با این وجود مشمول معافیت‌های مالیاتی خاصی نمی‌شوند.

وی راهکار میان مدت و بلند مدت پیشرفت کشور را اصلاح نظام مالیاتی دانست و افزود: اکنون چالش‌های اصلی نظام مالیاتی کشور کمبود پایه‌های مالیاتی، فرار مالیاتی و معافیت‌های گسترده است.

عضو هیات رئیسه مجلس در تشریح راهکارهای بهبود نظام مالیاتی، گفت: تجمیع سامانه‌های اقتصادی، وضع مالیات برعایدی سرمایه، استقرار نظام جامع مالیاتی، تعدیل معافیت‌های مالیاتی، وضع مالیات بر مجموع درآمد، رصد معاملات اشخاص حقیقی و اجرای قانون سامانه مودیان است.

موسوی لارگانی اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی را قدمی برای جبران کسری بودجه امسال دانست و افزود: بسیاری از افراد در حالی از طریق دلال بازی و بنگاه‌داری غیرمولد به سودهای کلان می‌رسند که هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح جامع مالیاتی در برخی از استان‌ها به صورت پایلوت اجرا شده اما هنوز در سراسر کشور به اجرا نرسیده است.

عناوین برگزیده