تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۴۳۰۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی:

نوسانات بازار ارز در دوران همتی بی‌سابقه بوده است/نقش بانک مرکزی در عدم ترخیص به موقع کالا از گمرک ها

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس نوسانات بازار ارز در دوران همتی را بی‌سابقه دانست و گفت: درصد ناچیزی از دلایل مشکلات اقتصادی به خارج از کشور و تحریم‌ها باز می‌گردد لذا باید دلیل اصلی آن را در سیاست‌های بانک مرکزی و دولت جستجو کرد.
نوسانات بازار ارز در دوران همتی بی‌سابقه بوده است/نقش بانک مرکزی در عدم ترخیص به موقع کالا از گمرک ها

سیدناصر موسوی لارگانی

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی در رابطه با نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس مجلس، گفت: اگرچه ریشه مشکلات کشور به یک نهاد و سازمان مشخص بر نمی گردد و مجلس و دولت باید در کنار هم این مشکلات را حل کنند اما انتقاد و اشاره دکتر قالیباف به بانک مرکزی کاملا به حق بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نابسامانی‌های بسیاری در بازار ارز به دلیل آنکه بانک مرکزی ارز لازم را به واردات کالای اساسی و مواد اولیه تخصیص نداده به وجود آمده و تعداد بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان دچار مشکل جدی شده‎اند.

وی اضافه کرد: همان طور که دکتر قالیباف اشاره کرد؛ بسیاری از مشکلات در تامین ارزاق مورد نیاز مردم به‌دلیل عدم ترخیص به موقع کالاها و نهادهای دامی از گمرک است.

به گفته موسوی لارگانی عدم ترخیص کالا و اختصاص ارز برای این مهم، قیمت کالاها را بالا برده و نبود تناسب میان این دو موجب چالش‌های کنونی شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نوسانات بازار ارز در دوران همتی بی‌سابقه بوده است، گفت: درصد ناچیزی از دلایل این مشکلات به خارج از کشور و تحریم‌ها باز می‌گردد لذا باید دلیل اصلی آن را در سیاست‌های بانک مرکزی و دولت جستجو کرد.

موسوی لارگانی با یادآوری صحبت‌های رئیس جمهور در رابطه با قیمت ارز، گفت: زمانی که رئیس جمهور می‌گوید؛ "من می‌توانم دستور دهم طی دو هفته قیمت ارز به سال گذشته بازگردد" به معنای آن است که ریشه مشکلات اقتصادی در داخل کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: سوءمدیریت‌ها و رفتارهای جزیره‌ای بانک‌ها -که حتی زیر بار حرف بانک مرکزی هم نمی‌روند- و زیاده خواهی آن‌ها، کشور را با چالش‌های بسیاری رو‌به‌رو کرده و تولیدکنندگان را به خاک سیاه نشانده است لذا بسیاری از مشکلات به بانک مرکزی و سوء مدیریت آن باز می‌گردد.

عناوین برگزیده