تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۴۳۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد نزدیک به 13 درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس

می متالز - معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از رشد ۱۲.۸ درصدی صدور پروانه کسب جدید از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
رشد نزدیک به 13 درصدی صدور پروانه کسب در استان فارس

به گزارش می متالز، وحیدرضا محمود زاده با اعلام این خبر، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش ۱۴۹۰۵ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸درصد رشد داشته و زمینه اشتغال تعداد، ۳۷۲۶۲ نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.

وی بیان کرد: از این تعداد پروانه کسب صادره ۲۲۹۲ فقره تولیدی، ۲۶۰۵ فقره خدمات فنی، ۲۴۸۴ فقره خدماتی و ۷۵۲۴ فقره نیز توزیعی می باشد.

معاون امور بازرگانی و اقتصادی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس افزود : در مدت یاد شده مجوز فعالیت ۱۷۳۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

محمود زاده اضافه کرد: اتحادیه های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، بازدید مکان ، صدور استعلام و نهایتا صدور پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

وی در پایان گفت: در این مدت بالغ بر ۲۰۰۰ واحدصنفی بدون پروانه کسب نیز شناسایی که منجر به صدور پروانه برای ۲۹۸ واحد و تعطیلی سایر واحدهای شناسایی شده گردید.

عناوین برگزیده