به گزارش می متالز، در ماه ژوئیه گذشته بود که جیم هکت، مدیرعامل وقت فورد گفته بود تولید باتری «هیچ امتیازی» برای این شرکت ندارد. در حال حاضر دیگر خودروسازان از جمله جنرال موتورز و تسلا هم میلیاردها دلار صرف تولید باتریهای تولیدی کارخانه های خود می کنند تا بتوانند این تولیدات خود را جایگزین باتریهای عرضهکنندگان دیگر کنند. به تازگی تحلیلگران بحثهایی را در رابطه با این موضوع مطرح کردهاند که آیا سازندگان باتریها قادر خواهند بود همگام با نیاز روزافزون خودروهای برقی به ویژه از زمان جهش عرضه خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ و پس از آن برآیند.