تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۴۳۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قرارگاه مرکزی صنعت، معدن و انرژی برگزار شد

ایجاد تحول در تولید کالاهای صنعتی و معدنی راهبرد بسیج مهندسین صنعت و معدن

می متالز - دکتر توشه مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور عنوان کرد: جهش تولید اتفاق نمی‌افتد، اگر ارکان تولید، توزیع و بازار مصرف به صورت یک سیستم یا فرآیند دیده نشوند.
ایجاد تحول در تولید کالاهای صنعتی و معدنی راهبرد بسیج مهندسین صنعت و معدن

به گزارش می متالز، جلسه قرارگاه مرکزی صنعت، معدن و انرژی با حضور مسوول بسیج مهندسین صنعت و معدن و نمایندگان اقشار دانشور بسیج برگزار شد.

دکتر علی توشه مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن ضمن تشریح اهداف سازمان در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گفت: توجه ویژه به زنجیره تامین شامل تولید، شبکه توزیع و مصرف از راهبردهای این سازمان می باشد.

دکتر توشه خاطرنشان کرد: جهش تولید اتفاق نمی‌افتد، اگر ارکان تولید، توزیع و مصرف به صورت یک سیستم یا فرآیند دیده نشوند. جهت تحقق این امر ایجاد مسیری برای صادرات کالا ضروری است. با ایجاد شبکه هلدینگ سراسری، شرکت‌های تعاونی بسیجیان و بازارچه‌های مرزی می‌توانیم در حوزه افزایش تولید، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و به تبع آن جهش تولید منشاء اثر باشیم.

این مسوول عنوان کرد: براساس تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله) که در سال 94 بیان نمودند، معدن باید جایگزین نفت شود، که این مهم با ایجاد اشتغال و رفع محرومیت زدایی همراه است. یکی از راه های مهم عرضه محصولات این حوزه صادرات از طریق ایجاد بازارچه های مرزی اتفاق می‌افتد که به رفع فقر، افزایش اشتغالزایی، استفاده از ظرفیت های موجود و تحقق جهش تولید می‌انجامد.

علی توشه: ایجاد بازارچه‌های مرزی و شرکت‌های تعاونی جهت مدیریت مصرف که منجر به افزایش تولید، اشتغالزایی و تحقق جهش تولید می‌شود، از برنامه‌های جدید این سازمان است که اهداف آن عبارتند از:

  • ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردمان نواحی مرزی
  • مقابله با تحریم و کنترل نرخ ارز
  • ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق مرزی
  • کمک به رونق اقتصاد منطقه ای و ملی
  • جلوگیری از گسترش قاچاق کالا
  • پیشگیری از مهاجرت مردم مرزنشین
  • ایجاد و راه اندازی تعاونی های صادرات محور و مردم پایه
  • ایجاد و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه تعاونی محور
  • ایجاد شبکه هلدینگ استانها
  • ایجاد اشراف اطلاعاتی تولیدات استانی
  • و ...

در این جلسه دکتر اصغری جانشین بسیج مهندسین صنعت و معدن با تشریح اقدامات سازمان در راستای طرح اعتلای صنعت یار گفت: با اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تا کنون 3864 واحد صنعتی در سراسر کشور مورد پایش و عارضه یابی اولیه قرار گرفتند که از این تعداد 306 واحد به صورت کامل احیاء شده‌اند و برای 66 واحد نیز پروژه بهبود طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در قالب طرح صنعت یار در سراسر کشور در سال جاری 4851 شغل تثبیت و برای 593 نفر اشتغال‌زایی شد و همزمان با عارضه‌یابی در تولید، عارضه یابی در بخش توزیع و مصرف نیز در حال انجام است.

در پایان حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موارد مطروحه پرداختند.

عناوین برگزیده