تاریخ: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۴۳۸۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فعال سازی معادن غیر فعال ایلام 1500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام از غیر فعال شدن 5 فقره معدن در سال جاری خبر داد و گفت: با تامین اعتباری به میزان 1500 میلیارد ریال، می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند.
فعال سازی معادن غیر فعال ایلام 1500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش می متالز، نبی سماواتی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام صبح امروز گفت: مشکل اصلی معادن فعال و غیر فعال استان کمبود، استیجاری بودن و یا فرسودگی ماشین آلات است که در صورت تامین اعتبار به میزان 1500 میلیارد ریال می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند و تولید معادن دیگر را افزایش داد.

وی از غیرفعال شدن 5 فقره معدن در سال جاری خبر داد و افزود: از دلایل غیر فعال شدن معادن استان ایلام می‌توان به رکود بازار، کمبود نقدینگی، کمبود ماشین آلات، کاهش پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و افزایش قیمت قطعات ماشین آلات معدنی اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 8 فقره معدن فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره برداری معادن و مجوزهای برداشت استان حدود 9 میلیون تن بوده که به طور متوسط سالانه 3/5 الی 4 تن استخراج واقعی از معادن استان برداشت صورت می‌پذیرد.

سماواتی تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره‌برداران و نوسازی ماشین‌آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر از تعداد 82 معدن دارای پروانه بهره برداری دائم و مجوز برداشت موقت شن و ماسه استان تعداد 61 فقره معدن فعال است.

عناوین برگزیده