تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۴۳۸۰۶
سرویس خبر : انرژی

۵۰ اکیپ عملیاتی مانور تعمیرات جهادی برق در پرند را آغاز کردند

می متالز - مانور تعمیرات جهادی برق در منطقه شهر جدید پرند با حضور ۵۰ اکیپ از صبح امروز آغاز شد.
۵۰ اکیپ عملیاتی مانور تعمیرات جهادی برق در پرند را آغاز کردند

به گزارش می متالز، حاجی رضا تیموری مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران صبح امروز در یک گفتگوی اختصاصی در خصوص اجرای این مانور اظهار داشت: ما در راستای اقدامات موثر برای مردم عزیز در پایان هرماه مانورهایی برگزار می کنیم و امروز هم در پایان ماه جاری بصورت جهادی با استفاده از گروه های درون و برون سازمانی مانور تعمیرات جهادی برق منطقه پرند را آغاز کرده ایم.

وی افزود:در همین راستا فردا در جنوب استان تهران یعنی منطقه ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک همین مانور را در دستور کار خواهیم داشت. در این عملیات دو روزه ۱۲۷ اکیپ عملیاتی حضور دارند و ۴۶۰ نفر از بهترین متخصصین فنی فعالیت خود را پی می گیرند؛ در این مامور ۱۵۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین عملیاتی کار مانور را به انجام‌می رسانند.

وی در خصوص هزینه های این مانور نیز گفت: در مانور جهادی تعمیرات مذکور، یک‌میلیارد و ششصد میلیون تومان هزینه در نظر گرفته شده و این در حالی است که از میزان گفته شده ۶۵۰ میلیون تومان در منطقه پرند هزینه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اضافه کرد: در منطقه پرند از صبح امروز ۵۰ اکیپ عملیاتی کارشان را آغاز کرده اند و ۴۲ کیلومتر شبکه ۲۰کیلوولت برق را اصلاح و بازسازی می کنند و این عملیات توسط ۱۹۰ نفر از نیروهای متخصص به انجام می رسد و ۴۰کیلومتر شبکه روشنایی نیز تعمیر و بازسازی می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانور اجرای سرفصل هایی همچون تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزایش قابلیت اطمینان در شبکه ها و اصلاح شبکه های روشنایی معابر است که مد نظر این شرکت قرار گرفته است.

تیموری اضافه کرد: افزایش ایمنی برای شهروندان در مقابل خطرات احتمالی یکی دیگر از اهداف اجرای این مانور است تا مردم عزیز در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: اجرای این‌مانورها برای ما به مفهوم تمرین هایی است که در زمان بحران های احتمالی در اسرع وقت و در مطلوبترین شرایط کیفی با اعزام نیروهی درون و برون سازمانی که بخوبی به منطقه شناخت دارن مشکلات بوجود آمده را رفع کنیم تا در عین حال کاهش تلفات در شبکه ها هم اجرایی شود.

تیموری با بیان این که رضایتمندی مردم هدف اصلی ماست گفت : تمام تلاش ما این است که خدمتگزار خوبی برای مردم استان و شهرستان های تحت پوشش باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خاموشی برخی از مناطق پرند به دلیل هماهنگ نبودن متولیان شهری مانند شرکت عمران پرند و شهرداری این شهربا توزیع برق منطقه است و یا شرکت توزیع نیروی برق استان تهران باید آن را بطور مشخص دنبال کند گفت: پیش از هرچیز باید به یاد داشته باشیم که شهر پرند جزو شهرهای چدید استان تهران محسوب می شود و وجود بیش از ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در این شهر شرایط را به گونه ای رقم زده است که در بعضی مناطق ممکن است به دلیل ساخت وسازها خاموشی هایی وجود داشته باشد اما ما با همکاری با شرکت عمران پرند ۷۵ شبکه را احداث وکنتورهای آن را نصب کرده ایم و این در حالی است که قصد داریم ۲۰ هزار کنتور دیگر را نیز تا پایان سال نصب و راه اندازی کنیم و بدین ترتیب مبی توان گفت تا پایان سال منطقه ای در پرند باقی نخواهد ماند که برق نداشته باشد.

تیموری با بیان اینکه این شبکه ها در پرند جدید التاسیس است گفت: بعضا برخی از شبکه ها متاسفانه مورد سرقت قرار گرفته و طبعا ما باید مجددا آن را بازسازی کنیم و شرکت عمران پرند هم با ما در این زمینه همکاری های مطلوبی داشته است.

وی در خصوص هزینه های برآورد شده شبکه های باقیمانده در این منطقه نیز گفت: حدود ۲۰ میلبارد تومان برای بازسازی شبکه ها در نظر گرفته ایم و هم اکنون طی ده پک یک ونیم میلیارد تومانی این بخش را در دست مناقصه قرار داده ایم و الباقی نیز درحال پیگیری برای اجراست.

وی در عین حال تصریح کرد که با این اقدام لزوما همه شبکه ها راه اندازی نمی شوند چون نیاز است شهرداری پرند نیز همکاری های خود را آغاز کند تا روشنی معابر هم که در عهده شهرداری است بطور کامل اجرایی شود.

عناوین برگزیده