به گزارش می متالز، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه اصفهان با اخذ انواع استانداردهای مدیریت کیفیت، گواهینامههای معتبر بینالمللی از شرکتهای بازرسی و کنترل بینالمللی همچون SGS، RINA، دریافت جوایز معتبر بینالمللی نظیر جایزه EFQM و MAKEو جوایز معتبر داخلی ازجمله جایزه ملی کیفیت و نوآوری خود را در معرض ممیزی و ارزیابی نخبگان صنعت در سطح جهانی و ملی قرار داده است. همچنین از این گذر با کمک استقرار انواع نظامهای مدیریت کیفیت، رضایت و شکایت مشتریان و مدلهای تعالی معتبر داخلی و بینالمللی همتراز با شرکتهای معتبر بین المللی در حال تولید و عرضه محصولات در بازارهای صادراتی است.
جوانبخت با اشاره به حفظ و حضور مدام این شرکت در بازارهای جهانی،درباره عملکرد صادراتی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال جاری افزود: شرکت فولاد مبارکه برای ۶ ماهه اول سال جاری به میزان ۲۸۴ هزارتن انواع محصولات تخت به بازارهای خارجی صادر کرد که در این میان بیشترین میزان صادرات مربوط به محصولات نیمه نهایی (اسلب) با ۱۴۶.۹۷۸ هزارتن بود که ۵۲ درصد از صادرات این شرکت را در برگرفت. البته محصولات گرم و اسیدی شویی با ۱۰۳.۴۷۰ هزارتن و ۳۶ درصد بیشترین حجم صادرات این شرکت را به خود اختصاص دادهاند.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه به کشورهای مقصد این شرکت در ۶ ماهه سال جاری در زمینه صادرات پرداخت و افزود: محصولات فولاد مبارکه اصفهان در ۶ ماهه نخست سال جاری به کشورهایی در مناطق مختلف از جمله شرق آسیا، خاورمیانه، آسیای میانه و اروپا صادر شده است. البته در این میان میتوان به کشورهای چین، امارات، افغانستان، اندونزی، عراق، عمان، ترکیه، اسپانیا و... اشاره کرد. وی در مورد بیشترین حجم صادراتی محصولات فولاد مبارکه گفت: بیشترین میزان صادرات به مناطق شرق آسیا و خاورمیانه بود که مربوط به کشور چین با سهم بیش از ۴۰ درصد و بعد از آن مربوط به کشورهای افغانستان، امارات و اندونزی است. جوانبخت در خصوص ارزآوری این شرکت در ۶ ماهه سال جاری اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال جاری مقدار ۱۹.۸۷۹ میلیارد ریال معادل ۱۱۴ میلیون دلار محصولات به بازارهای خارجی تحویل داده شد که از این مقدار، میزان وصولی آن در سال ۱۳۹۹ معادل ۱۰ میلیون دلار بود.