تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۴۴۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ ارزش معاملات در اولین روز هفته رکورد شکنی کرد

می متالز - امروز معامله‌گرها بیش از دو هزار و ۴۰میلیارد تومان سهام شستا خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه خودرو و ساخت قطعات تعلق داشت و ۷.۹درصد از کل سهام غنوش معامله شد.
بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ ارزش معاملات در اولین روز هفته رکورد شکنی کرد

به گزارش می متالز، هانا پاکمند؛ بورس امروز در مجموع بیش از ۲۱هزار و ۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خودرو»، «خساپا»، «وتجارت» و «فملی» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در اولین روز هفته معادل دو هزار و ۴۰میلیارد تومان سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش هزار و ۲۵۰میلیارد تومان دوم شد و سهام خساپا نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام بانک تجارت (وتجارت) پس از بازگشایی هشت درصد رشد قیمت و سهام بانک دی (دی) با رشد ۱۲درصدی قیمت را تجربه کردند.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که سه هزار و ۷۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای» با معاملات دو هزار و ۸۷۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۷.۹درصد از کل سهام نوش مازندران (غنوش) معامله شد، ۱۰نماد برتر سهم ۴۰درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۵سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۱نماد نخست اختصاص داشت.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد