تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۴۴۵۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تغییرات قیمت و موجودی شمش سرب در بورس فلزات لندن

روند ثابت قیمت شمش سرب

می متالز - قیمت اغلب کامودیتی‌ها طی دو هفته گذشته در بورس فلزات لندن روند نزولی داشت، قیمت شمش سرب نیز در روزهای ابتدایی هفته گذشته چنین روندی به خود گرفت اما در پایان هفته دوباره روند افزایشی پیدا کرد.
روند ثابت قیمت شمش سرب

به گزارش می متالز، قیمت نقدی و موجودی سرب در انبار بورس فلزات لندن در نمودار 1 آورده شده و همان‌طور که مشاهده می‌شود، موجودی انبارهای بورس فلزات لندن طی ماه اخیر عموما روند ثابتی داشته است. به‌طور مثال موجودی شمش سرب در هفته گذشته معاملات یعنی از 23 آوریل تا 27 آوریل، در انبارهای بورس فلزات لندن  تغییرات محدودی داشت. در روز دوشنبه 23 آوریل، موجودی سرب انبارهای بورس فلزات لندن با اندکی کاهش نسبت به روز قبل به 130 هزار و 950 تن رسید. این روند کاهشی در روز بعد ادامه نیافت و موجودی انبارها در روز 24 آوریل با 0.15 درصد رشد به 131 هزار و 150 تن رسید. همچنین در روز 25 آوریل موجودی به 130 هزار و 850 تن رسید. این روند نزولی در روز بعد نیز ادامه یافت و موجودی انبارها در روز 26 آوریل به 129 هزار و 800 تن رسید، اما روند موجودی در روز بعد ادامه نیافت و در روز 27 آوریل با 0.28 درصد رشد نسبت به روز قبل به 130 هزار و 175 تن رسید.

در نمودار 1 همچنین قیمت نقدی شمش سرب در بورس فلزات لندن از 29 مارس تا 29 آوریل آورده شده است. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، با وجود روند متغییر قیمت، اما درمجموع قیمت سرب طی این یک ماه روند نزولی را طی کرده است. قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن در روز 29 آوریل نسبت به روز 29 مارس کاهش 1.4 درصدی داشته است. قیمت شمش سرب در روز ابتدایی این هفته یعنی 23 آوریل با 0.76 درصد کاهش به 2 هزار و 348 دلار به‌ازای هر تن رسید، قیمت در 24 آوریل نیز ثابت ماند اما قیمت این محصول در روز 25 آوریل کاهش یافت، این روند کاهشی در روز 26 نیز ادامه یافت و به 2 هزار و 300 دلار به‌ازای هر تن رسید. با این حال، در روز پایانی معاملات، قیمت شمش سرب در هفته گذشته یعنی 27 آوریل به 2 هزار و 337 دلار به‌ازای هر تن رسید.

همان‌طور که در این نمودار مشخص است، طی این یک ماه برخلاف سایر کامودیتی‌ها قیمت شمش سرب  جدا از تغییرات سایر شاخص‌ها از جمله شاخص نرخ دلار، آمار اقتصادی دنیا و... روند نسبتا ثابتی داشته و عمدتا متأثر از عامل عرضه و تقاضا بوده است، اما ادامه این روند در بلندمدت بعید به‌نظر می‌رسد. 

عناوین برگزیده