تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۴۴۹۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد چشمگیر داوجونز در معاملات شب گذشته

می متالز - بازارهای جهانی در ساعات معاملاتی امروز با رشد چشمگیری همراه شدند در حالی که در نیمه شب گذشته و در معاملات بازار آمریکا، شاخص داوجونز توانست برای نخستین بار از مرز ۳۰ هزار واحد عبور کند و قله های جدیدی را در بازار آمریکا به دست آورد.
رشد چشمگیر داوجونز در معاملات شب گذشته

به گزارش می متالز، افزایش چشمگیر شاخص داوجونز در معاملات شب گذشته در بازار آمریکا موجب شد شاخص های اروپایی و آسیایی، معاملات امروز را با روند افزایشی همراه کنند.

از سوی دیگر، آمادگی جو بایدن برای ورود به کاخ سفید و انتخاب تدریجی اعضای کابینه جدید، توسط رئیس جمهور منتخب آمریکا ، موجب امیدواری اقتصاد جهانی به بهبود روابط سیاسی آمریکا با دیگر کشورها و آغاز روند منطقی تجاری شد.

این در حالی است که، تنها چند روز به انتشار واکسن کرونا در آمریکا باقی مانده است و مردم نسبت به بهبود نسبی اوضاع سلامتی ، امیدوار تر شده اند.

نوریهیرو فوجیتو، مدیر تحلیل و سرمایه گذاری در کارگزاری میتسوبیشی در این خصوص گفت: مهم ترین مسئله در آمریکا این است که تیم بایدن در حال آماده سازی دولت است و این نخستین نقطه امیدواری آمریکا برای ادامه حیات تجاری با دنیا است.به نظر می رسد بازارها به روزهای خوشی خواهند رسید و دولت بایدن، اقتصاد جهان را به حرکت وا می دارد.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۵ درصدی همراه شد و شاخص آسیا پاسفیک نیز با کاهش ۰.۲ درصدی همراه شد. یورواستاکس به این ترتیب بدون تغییر باقی ماند.

در بازار آمریکا، نیز شاخص داوجونز با رشد ۱.۵ درصدی رو به رو شد و اس اندپی نیز رشد ۱.۶ درصدی داشت.

عناوین برگزیده