تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۴۵۲۲۱
سرویس خبر : انرژی
با هدف صرفه جویی در مصرف آب و حفظ محیط زیست

تأمین آب فولاد مبارکه با دور ریختنی‌های شهری

می متالز - ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب زرین شهر به فولاد مبارکه با بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.
تأمین آب فولاد مبارکه با دور ریختنی‌های شهری

به گزارش می متالز، مدیر اجرای طرح‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه گفت: برای ساخت این پمپاژ خانه به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع از حداکثر توان شرکت‌های داخلی از جمله پمپ، کابل، تابلوبرق و جرثقیل استفاده شده است.
علیرضا استکی افزود: با اجرای این طرح ، امکان ارسال کامل پساب‌های شهرستان‌های مبارکه و لنجان نیز میسر شده است.
وی ادامه داد: احداث ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب زرین شهر بخشی از قرارداد بین شرکت‌های فولاد مبارکه و آب و فاضلاب استان اصفهان است که طی آن ، حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب پساب در مدت حدود ۳۰ سال به این مجتمع صنعتی تحویل می‌شود.
استکی اضافه کرد: پساب‌ها پس از جمع آوری در چهار تصفیه خانه شهر‌های زرین شهر ، مبارکه صفائیه و‌ورنامخواست، تصفیه اولیه شده سپس به تصفیه خانه آب فولاد مبارکه منتقل می‌شود.
انتقال پساب شهر‌های مبارکه، صفائیه و ورنامخواست از سال ۱۳۹۷ شروع شد.
جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی پساب‌های شهری و استفاده از آن‌ها در چرخه صنعت، علاوه بر رفع آلودگی‌های زیست محیطی شهر‌های اطراف، کاهش برداشت آب خام از زاینده رود را به همراه دارد.
تأمین آب فولاد مبارکه با دور ریختنی‌های شهریفولاد مبارکه سهم ۵۰ درصدی تولید فولاد در مجموعه شرکت‌های ایمیدرو (تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام) و سهم یک درصدی در تولید ناخالص داخلی و پنج درصدی در تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.
این مجتمع بزرگ صنعتی بزرگترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقا (سهم ۲۰ درصدی) و بزرگ‌ترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان (سالانه ۱۲ میلیون تن) است.

عناوین برگزیده